Bron:http://wetter3.de | Gewijzigd: 14 januari 2015, 19:40 uur, door Stefanv
EDIT: hierboven toevallig net voor me ook een EC bespreking. Onderstaande kaart is 24 uur later dan bovenstaande kaart. Onderstaande is nog wat beter denk ik. | Gewijzigd: 14 januari 2015, 20:00 uur, door OnweerHoogkarspel
Het is niet een heel erg koude pluim
Maar het ziet er wel redelijk uit voor de komende periode. En wie weet wordt het nog een stuk kouder!
Het is wel opvallend dat de meeste leden eind volgende week voor een zachtere oplossing gaan.
Het is niet een heel erg koude pluim
Maar het ziet er wel redelijk uit voor de komende periode. En wie weet wordt het nog een stuk kouder!
Het is wel opvallend dat de meeste leden eind volgende week voor een zachtere oplossing gaan.
Eigenlijk zouden ze die pluimen maar MAX tot 7 dagen mogen tonen, wat >7dagen komt is toch meteofictie en onzeker...Ik kijk maar naar de periode nu tot 20 januari en ik zie dalende T en lichtwintersweer, top dus. Verder kijken heeft toch geen zin, de spreiding is onzeker.
Dus zo opvallend vind ik die stijgen na 10 dagen niet, omdat de berekening gezien de onzekerheid dan gebruik maken van gegevens die al voorhanden waren nl. de normalen die gelden qua T, wat dus eigenlijk betekent dat GFS > 10 dagen zich gewoon baseerd op gemiddelden gezien de lange termijn. | Gewijzigd: 14 januari 2015, 21:00 uur, door Thomas Van Hullebusch
Ontopic :Winterse temps zijn er zo goed als uit momenteel in europa, wordt tijd dat het snel gaat afkoelen !
EDIT: Zeewatertemps lopen momenteel parallel met die van 2013, en net gaan deze volgende week naar beneden dus kan met een groot wonder miss nog goed uitdraaien, maar eerst maar eens kijken naar de kansjes die voor ogen liggen en niet naar de MT kijken die gebasseerd is op de situaties die we op KT krijgen
| Gewijzigd: 14 januari 2015, 21:43 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ehmm.. "fewer storms"? en:Another aspect of the upcoming winter season is that large and widespread damaging wind events are expected to be less common than last winter, which featured several noteworthy storms that caused damage from the British Isles into northern Europe.
Hoe is je engels?
Iets met plank en mis?