Vriendelijke wintergroet.
Vriendelijke wintergroet. het sneeuwfront op donderdag zorgt er net voor dat het kouder wordt, de warmere lucht probeert het wel maar mislukt in zijn poging waardoor het laag ten zuiden van ons doortrekt en we met een stevige noordooststroming te maken krijgen wanneer het laag doorschuift richting de alpen.
dit is toch een noordooststroming na het front, erna wordt het inderdaad wat zachter maar dat heeft niks te maken met het sneeuwfront,maar met het niet voldoende ontwikkelen van de blokkade bij groenland. Ik denk eerlijk gezegd dat het een warme uitbijter is op LT. Bovendien blijven we onder hogedrukinvloed dus op hoogte wordt het wat zachter, maar aan de grond blijft het nog goed koud
| Gewijzigd: 14 januari 2015, 18:09 uur, door Jenss
Voor sneeuw volgende week donderdag trekt het laag net te zuidelijk. Belgie zit wel goed deze run.(Nederland ook genoeg kansen komend weekend en volgende week)
Let wel op de termijn. +186 dus er gaat zeker nog vanalles veranderen. Positief of negatief we gaan het volgen!
| Gewijzigd: 14 januari 2015, 18:17 uur, door Stefanv
mvg
Die wc is op langere termijn. Ik verheug me echt eerst op de mogelijke sneeuwval.
De 12z run van gisteren:
Dit is heel wat anders dan de run van vandaag. Komende dagen zal meer duidelijkheid brengen. Ben ook erg benieuwd naar EC. | Gewijzigd: 14 januari 2015, 18:24 uur, door reedtimmer
Ik ben nog niet vast overtuigd van een stevige winterprik , ook zijn er geen aanwijzingen in de richting van een lange ssw of Negatieve Nao voor langere tijd en hier moet men ook eerlijk in zijn.
Lijkt me zelfs dat de oper bij de koudste leden hoort.; sorry voor de verkeerde interperatie miss
Een week tussen 0 En 3 graden ligt ons te wachten volgende week als ik de kaarten die gepost worden letterlijk neem, er zal toch van ergens hulp moeten komen , want zo komen we er niet hoor, zou de trog eigenlijk veel liever over west europa zien uitkomen
Berichten samengevoegd door Stefanv
Lijkt me zelfs dat de oper bij de koudste leden hoort.; sorry voor de verkeerde interperatie miss Zullen we zo zien in het ensemble van GFS op meteociel (Daarin wordt ook de oper getoond. Zwarte lijn.).
Regio De Bilt
Wel een vreemde oper run vind ik. Op zeer korte termijn helemaal alleen bovenin. | Gewijzigd: 14 januari 2015, 18:58 uur, door Stefanv
Sorry als ik soms negatief overkom maar is zeker mijn bedoeling niet
Op 240 kiest overgroote deel voor terug opkomende zonaliteit
Maar op de lange termijn ook bijna helemaal onderin stefan heb jij het gemiddelde al is bekeken op 240 sorry maar ik wordt hier niet wild van
Kijkend naar het ECMWF model nadert er vanuit het NW een storing die ongeveer over ons land trekt. De onzekerheid is weer groot, aangezien het laag nog meerdere malen anders berekend kan worden.
Als we de huidige situatie erbij pakken zien we de neerslag in de loop van zondag nacht en ochtend overgaan in (natte) sneeuw.
De temperaturen en condities op verschillende hoogtes zijn goed. Nu het nadeel is dat de temperatuur op 2m. nog wel net boven het vriespunt ligt.
Kortom even volgen
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Maar jaja het is mogelijk. lullen over een mogelijke Wc daarna op 240uur proestttttttttt
Owja deze moest er nog bij hij is inmiddels ontstopt.
| Gewijzigd: 14 januari 2015, 19:15 uur, door Tatanka
Sorry als ik soms negatief overkom maar is zeker mijn bedoeling niet
Op 240 kiest overgroote deel voor terug opkomende zonaliteit
Maar op de lange termijn ook bijna helemaal onderin stefan heb jij het gemiddelde al is bekeken op 240 sorry maar ik wordt hier niet wild van
Ik vind juist dat het gemiddelde op 240u heel veel kansen biedt. Je had de gemiddelde een aantal dagen geleden moeten zien.
En zoals je zelf al zegt: De oper zit op lange termijn helemaal onderin. Dat zegt natuurlijk ook iets over de betrouwbaarheid van deze oper run.
| Gewijzigd: 14 januari 2015, 19:10 uur, door Stefanv
k vind hem toch niet zo goed en wel om deze redenen: Er is amper kou voorradig en het ziet er ook niet naar uit dat er een patroon op gang komt dat eventuele kou toelaat om op transport te komen. Het hogedrukbolwerk boven Scandinavië is maar zus en zo, mede oorzaak van te weinig stroming. De aangevoerde lucht is van oorsprong maritiem polair, deze komt over een aantal tientallen uren Europa binnen via een NW stroming om daarna stil te vallen boven ons. maw, vrij vochtige lucht en dus weinig afkoeling. Waarschijnlijk lichte nachtvorst, mocht er een sneeuwdek liggen matig. Maar dat hangt dan weer af die kleine duikende laagjes. Overdag meestal boven 0 en het lijkt mij met momenten ook een waterkoude bedoening te worden.
Het is hopen op een duiker die ons net schampt, en wellicht zullen weer veel gebieden teleurgesteld zijn en anderen dan weer zeer blij voor een dag of 1-2. En daarna is het hopen dat het Scandinavisch hoog een 2de leven krijgt en uitgroeit tot een volwaardig hoog of anders is dit gemiste kans nummero 2.
Berichten samengevoegd door Callie-P
k vind hem toch niet zo goed en wel om deze redenen: Nou eerlijk is eerlijk je onderbouwt hem nou wel meer ik geef je een plus...maar ik snap het niet zo goed kenny...waarom ga je daar naar kijken..als je een potentieel leuk weekje voor de boeg heb...die is al harstikke lastig met name de sneeuwkansen zullen ons weer leuke voorpret geven.
| Gewijzigd: 14 januari 2015, 19:27 uur, door Tatanka