Wat wel jammer is, is dat er bijna geen kou in Europa aanwezig is van tevoren.
Die dikke oostelijke stromingen ken ik inmiddels. Ik gok op 2 dagen oostenwind en dan weer 2 weken zw.
Wat wel jammer is, is dat er bijna geen kou in Europa aanwezig is van tevoren.
Die dikke oostelijke stromingen ken ik inmiddels. Ik gok op 2 dagen oostenwind en dan weer 2 weken zw.
Kan je dit onderbouwen?
Voorzichtig kunnen we weer wakker worden!
De pluimen van EC even vergelijken:
Oud
Nieuw
De GFS06Z is een mooie run met op +144 uur al bovenluchten van -5 over heel de BeNeLux. Er ontwikkeld zich een scandihoog waardoor depressies onder ons door moeten trekken en wij aflandige wind houden.
We hebben nog heel wat tegoed van koningwinter dus laat maar komen. | Gewijzigd: 13 januari 2015, 15:13 uur, door Stefanv
NAO wil nog niet negatief gaan....op 1 member na...
Berichten samengevoegd door Stefanv
Kan me herinneren dat deze index afgelopen weekend alle leden negatief liet gaan. Is die snelle verandering normaal voor deze index?
Edit; niet goed opgelet... dat was de AO index afgelopen weekend
| Gewijzigd: 13 januari 2015, 17:23 uur, door pressna
,
EDIT : @Callie-p Is er een zekere 'maar' in deze pluim, of is er een 'belangrijke omschakeling' in de bovenluchten die cruciaal gaat zijn? | Gewijzigd: 13 januari 2015, 18:08 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
mvg
Daar hebben we nu eenmaal mee te maken en daar komen we ook niet zo snel meer af. Het zal denk ik bij een dag of 3/4 blijven met max rond 3 en wat lichte vorst in de nacht en wat winterse buien, waarna de wc het weer over zal gaan nemen.
Edit justinos: Laten we niet een te negatief beeld scheppen wat slechts berust op speculaties, de kaarten en runs zijn lang zo negatief niet en daar kunnen we beter onze verwachtingen op bouwen dan eigen aannames | Gewijzigd: 13 januari 2015, 22:04 uur, door Justin
mvg
Laat het eerst maar eens kouder worden, wat er over een week gebeurt is koffiedik kijken en om er nu alweer vanuit te gaat dat we weer terug gaan naar een west circulatie vind ik wel erg kort door de bocht. En het GFS is altijd wel wat wispelturig als het om de winter gaat.
mvg
Ja op lange termijn pas. Eerst kijken wanneer er een omslag plaats gaat vinden.
Morgen:
Zondag:
Dinsdagochtend:
Dinsdagmiddag:
Het wordt in ieder geval spannender voor de winterliefhebbers dan afgelopen tijd. | Gewijzigd: 13 januari 2015, 20:57 uur, door Stefanv
inderdaad, morgen kans op natte sneeuw bij de trog, als ik echter naar de theta's kijk ligt deze in de trog nog redelijk hoog maar achter de trog dalen ze naar waarden rond 12. Dat is zeker voldoende voor natte sneeuw, ik denk dus dat vooral de buien aan de achterkant van de trog winters zullen zijn.
de nieuwe pluim van gfs is nu ook binnen op weerplaza en lijkt me zelfs een tikkeltje kouder geworden te zijn | Gewijzigd: 13 januari 2015, 20:45 uur, door Jenss