Enkel de shear werkt voorlopig niet helemaal mee maar het is wel nog heel onduidelijk, de shear varieert in deze runs van bijna 0 tot een kleine 20m/s wat al heel wat is. Het hangt allemaal af van de preciese locatie van het laagje.
Enkel de shear werkt voorlopig niet helemaal mee maar het is wel nog heel onduidelijk, de shear varieert in deze runs van bijna 0 tot een kleine 20m/s wat al heel wat is. Het hangt allemaal af van de preciese locatie van het laagje.
Waar bekijken jullie de kaarten van de shear? En zou iemand mij de kaarten over windshear uitwillen leggen? Ik weet wat windschering is en hoe bevorderlijk het kan zijn voor onweersbuien, maar ik weet niet goed wat ik kan met de gegevens op die kaarten en wat hoge waardes zijn. Alvast bedankt!
Waar bekijken jullie de kaarten van de shear? En zou iemand mij de kaarten over windshear uitwillen leggen? Ik weet wat windschering is en hoe bevorderlijk het kan zijn voor onweersbuien, maar ik weet niet goed wat ik kan met de gegevens op die kaarten en wat hoge waardes zijn. Alvast bedankt!
Met dat eerste kan ik je wel helpen, maar voor vedere utleg moet je bij iemand anders zijn
http://www.wetteronline.de/profiwetter
- STP / 0-1 km Scherung
- Cape / 0-6 km Scherung
Met dat eerste kan ik je wel helpen, maar voor vedere utleg moet je bij iemand anders zijn
http://www.wetteronline.de/profiwetter
- STP / 0-1 km Scherung
- Cape / 0-6 km Scherung
Thanks!
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
De 1 zal er blij mee zijn dat het nog niet echt op zwaar onweer staat (Pink-pop gangers o.a). De andere niet waaronder ik als er zoveel energie is dan wil ik ook dat die flink onweer gaan produceren. Momenteel staan Midden nl en de NW-N-NO-O helften in gfs en wrf het beste dr voor qua schering goed multicell staat er daar nou op. Elders in de benelux single cell/multicell beiden op redelijke Cape.
We gaan maar eens de komende runs afwachten. Ik beschrijf alleen even de Gfs en de wrf hierboven waar ze momenteel mee komen. Er word nog zoveel dingen bepaald de komende runs.
| Gewijzigd: 9 juni 2015, 08:47 uur, door Tatanka
Hier nog een kaartje betreft de onweerskansen voor aankomende week.
Bron: http://www.art-of-thunders.nl/weer/waarschuwingen/professionele-weerkaarten/onweerskansen/
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
Ik hoor allemaal onweer soundeffects die ik vaker in games en films hoor....
Smoke
Inderdaad. Een van die onweer sound effects heb ik zelf in me eigen spel als er een flits is geweest. Als het filmpje niet bewerkt was met het geluid was het een zeer mooi filmpje.
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
Smoke
Inderdaad. Een van die onweer sound effects heb ik zelf in me eigen spel als er een flits is geweest. Als het filmpje niet bewerkt was met het geluid was het een zeer mooi filmpje.
Nu hoor ik het pas! Volgens mij is die regen gewoon van Rollercoaster! Haha!
Smoke
Nu hoor ik het pas! Volgens mij is die regen gewoon van Rollercoaster! Haha!
Haha, lol. Brengt me zo'n goede oude herinneringen boven met RC op Windows 98 toen.
Donderdag kunnen we in Limburg een zonnige zomerse dag verwachten. De temperaturen lopen bij een oostelijk briesje op tot 27 à 28 graden.
Meteo Limburg verwacht dat, net als vorige week, vrijdag de warmste dag van deze week wordt. Het wordt tropisch warm met maxima van 31 à 32 graden. Met een matige zuidoostelijke wind wordt ook behoorlijk vochtige lucht aangevoerd, waardoor het in de loop van de dag broeierig warm wordt. De kans is groot dat de hitte later op de dag verdreven wordt door enkele (fikse) onweersbuien.
In het weekeinde is het, op een enkele bui na, overwegend droog. Bij een matige ZW wind kan het zaterdag tijdens zonnige perioden nog (bijna) 25 graden worden. In de nacht en mogelijk vroege ochtend is er tijdens buien kans op onweer. Zondag koelt het bij een wind uit N tot NO af. ’s Middags liggen de temperaturen dan nog maar net boven 20 graden. Ook begin volgende week is het niet erg warm. (Bron: 1Limburg)
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
Het klinkt raar maar vorige week maandag hadden ze ook een voorspelling gedaan zoals geschreven in mijn boven genoemde bericht. Het is natuurlijk ook een pure gok. Even afwachten wat de kaarten aangeven morgen. | Gewijzigd: 9 juni 2015, 17:47 uur, door Antares
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
Zondag verwachten we opnieuw onweersbuien vanaf de Franse grens.
maar eerst vrijdag natuurlijk!
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Het klinkt raar maar vorige week maandag hadden ze ook een voorspelling gedaan zoals geschreven in mijn boven genoemde bericht. Het is natuurlijk ook een pure gok. Even afwachten wat de kaarten aangeven morgen.
Idd, en laten we hopen dat de kaarten steeds beter worden. Ook leuk dat er ook er zaterdagnacht kans op onweer is.