De winter is al begonnen. We hebben inmiddels wel al een pak sneeuw van plaatselijk 15 cm gehad!
De winter is al begonnen. We hebben inmiddels wel al een pak sneeuw van plaatselijk 15 cm gehad!Ik heb nog geen enkele sneeuwvlok gezien sinds....
| Gewijzigd: 29 december 2014, 22:32 uur, door Stefanv
De winter is al begonnen. We hebben inmiddels wel al een pak sneeuw van plaatselijk 15 cm gehad!
Ik heb nog geen enkele sneeuwvlok gezien sinds....
Landelijk gezien. Ik heb ook enkel wat natte sneeuw gehad. Maar toch ... 'Nederland' heeft sneeuw gehad! | Gewijzigd: 29 december 2014, 23:06 uur, door just0408
En dan hebben we nog Jan/Feb en wellicht ook maart in het verschiet.
Alleen jammer van de winterdipjes,maar we blijven positief.
En dan hebben we nog Jan/Feb en wellicht ook maart in het verschiet.
Alleen jammer van de winterdipjes,maar we blijven positief.
Ach, het kan zomaar zijn dat je na alle winterkou van de komende periode, weer snakt naar een mooie warme lentedag. Maar goed als ik de Frieseweerman mag geloven, dan hebben tot half januari de rolschaatsen nodig. Wellicht daarna 6 weken winterkou. Over een paar weken weten we het.
Momenteel staat er inderdaad geen winterweer voor de boeg, maar hou rekening met de termijn, verder dan 5 dagen moet je echt niet gaan kijken.
Net even opgezocht, op 20 december stond er zelfs nog geen vorst (lees meeste leden gingen voor wat 'frisser' weer) op de pluim, 7 dagen later vroor het matig na op sommige plaatsen een pak sneeuw te krijgen.
Momenteel staat er inderdaad geen winterweer voor de boeg, maar hou rekening met de termijn, verder dan 5 dagen moet je echt niet gaan kijken.
Net even opgezocht, op 20 december stond er zelfs nog geen vorst (lees meeste leden gingen voor wat 'frisser' weer) op de pluim, 7 dagen later vroor het matig na op sommige plaatsen een pak sneeuw te krijgen.
Uit het verleden kun je wel na gaan dat wanneer er zacht en regenachtig weer word verwacht dat het ook 9 van de 10 keer gaat uitkomen. Ik hou er ook rekening mee dat het de komende 2 weken niet gaat winteren al hoop ik dat ik er naast zit.
Maar alhoewel het allemaal nog vreeeeselijk ver weg is, de winter nog lang is en je misschien geen enkele waarde moet hechten aan die lange termijn plaatjes: Hier wordt je toch niet vrolijk van, laten we eerlijk zijn.
De winter is al begonnen. We hebben inmiddels wel al een pak sneeuw van plaatselijk 15 cm gehad! Een pak drap van 15cm bedoel je
verder loopt
edit: de blokkade mislukt maar het zorgt er wel voor dat de straalstroom zuidelijker gaat
volgens deze run krijgen we dus te maken met waterkoud kwakkelweer met kansen op natte sneeuw, het positieve is dat kou zich opbouwt boven scandinavie
| Gewijzigd: 30 december 2014, 11:38 uur, door Jenss
Zou wel leuk zijn, he? Photoshop is altijd lachen ..
| Gewijzigd: 30 december 2014, 13:12 uur, door just0408
De opwarming van de stratosfeer lijkt steeds meer door te gaan zetten en dat zou koud winterweer kunnen betekenen in Januari. Dit is dus zeker iets om op te blijven letten en daarom moeten we de winter niet gaan afschrijven zoals sommige mensen hier doen!