Gisteren werd ik er nog om gemind hier toen ik zei dat het 7 tot 10 graden zou worden.
iedereen hoopte van niet natuurlijk
Domme vragen worden niet gesteld op dit forum.
ik denk het niet. Het temperatuurverschil tussen de bovenlucht en zeeniveau is te klein. Bovendien bevinden wij ons onder invloed van een hoge druk gebied.
Heb friesland er even uitgehaald:
Gladheid door bevriezing of opvriezing van natte weggedeelten. Geldig: maandag 29 december 2014 vanaf ca 18 uur gedurende ca 7 uur
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=FR
En Friesland? of of een mix ik vrees dat het daar om regen of ijzel zal gaan aangezien je dichter bij de zee zit en de wind daar dan alweer wat aantrekt, ik denk vooral aan het zuiden voor misschien wat sneeuw aangezien de wind er vanavond wegvalt
Gisteren werd ik er nog om gemind hier toen ik zei dat het 7 tot 10 graden zou worden.
Net zoals ik. Maar meestal valt de temperatuur wel hoger uit als er wc word voorspeld helaas.
Net zoals ik. Maar meestal valt de temperatuur wel hoger uit als er wc word voorspeld helaas.
Voorspellen op de WC?
Citaat van De Friese Weerman, maandag 29 december 2014, 12:03 uur Het is wat zelfs een weerverwachting van 5 dagen van te voren is al niet meer serieus te nemen laat staan 2 weken vooruit, de eerste pluim is van vandaag de 2e van 5 dagen geleden.
-pluimen-
Je spreekt jezelf hier natuurlijk wel een beetje tegen.
NEERSLAG:
Vanmiddag af en toe een lichte bui. Volgende aandachtspunt is de neerslag later vanavond en vannacht op de zwakke frontale zone. In de kustgebied levert dit waarschijnlijk alleen lichte regen op. Verder naar het oosten en zuidoosten is het dan inmiddels zo ver afgekoeld dat ook ijzel mogelijk is. Progtemps en NESO laten voor het oosten en zuidoosten een duidelijk signaal zien. mogelijk dat de ijzel in Zuid-Limburg eerst nog korte tijd wordt voorafgegaan door wat sneeuw.
ZICHT:
Goed zicht. In neerslag matig. Vanavond en komende nacht met name in het zuiden en oosten mistkansen (gebieden met sneeuwrestanten).
TEMPERATUUR:
vanmiddag Tx van 3 graden in gebieden van smeltende sneeuw ligt tot plaatselijk 7 graden vlak aan zee. Vanavond in de opklaringen eerst sterke afkoeling naar plaatselijk -3 graden in het oosten, in de loop van de nacht weer oplopende temperaturen wanneer de bewolking van de frontale zone overschuift. Morgen overdag vergelijkbare temperaturen met vandaag.
- Friesland: Gladheid door bevriezing en opvriezing van natte weggedeelten. Geldig: maandag 29 december 2014 vanaf ca 18 uur gedurende ca 6 uur.
- Limburg: Gladheid door bevriezing en opvriezing van natte weggedeelten. Geldig: maandag 29 december 2014 vanaf ca 18 uur gedurende ca 12 uur. Winterse neerslag Kleine kans op ijzel Geldig: maandag 29 december 2014 vanaf ca 22 uur gedurende ca 6
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=LB
Berichten samengevoegd door Stefanv
de niewe gfs run is inderdaad wel triestig, wel opvallend, de kans op sneeuw in het weekend blijft er inzitten al trekt het in de oper vooral over frankrijk maar ik heb even de leden bekeken en een groot deel gaat nog wel voor sneeuw
lid 1: sneeuw in heel nederland en belgie zaterdag buiten het noordwestelijk kustgebied
lid 2: sneeuw in het binnenland op zondag
lid 3: sneeuw zaterdag vooral in het zuiden en later ook in het noordoosten, maandag in heel het land veel sneeuw
lid 4: zondag sneeuw in heel nederland en belgie
lid 5 : geen sneeuw maar regen, misschien sneeuw in zuid limburg
lid 6 : sneeuw op zaterdag eerst in het midden, later sneeuwbuien en maandag opnieuw sneeuw
lid 7 : zaterdag winterse buien, maandag sneeuw in het oosten
lid 8: dit is tot nu toe het mooiste lid, vrijdagnacht winterse buien, zaterdag veel sneeuw, zondag sneeuwbuien en maandag opnieuw veel sneeuw
lid 9: zaterdag sneeuw in het noordoosten
lid 10: zaterdag sneeuw in het noordoosten, hierna mogelijk winterse buien
lid 11: sneeuw in belgie op zaterdag
lid 12: sneeuw in belgie en zuid nederland
lid 13: geen sneeuw, mogelijk wat winterse buien
lid 14: prachtig lid, sneeuw in het oosten zaterdag, zondag sneeuwbuien en nacht van maandag op dinsdag heel veel sneeuw, het vervolg is ook winters
lid 15: sneeuw zondag in zuid belgie, maandag winterse buien
lid 16: zaterdag sneeuw in het oosten en maandagavond heel het land
lid 17 :zaterdag sneeuw in het oosten en midden
lid 18: mooi lid ook! zondag veel sneeuw belgie, maandag sneeuw noordoost nederland en hierna winterse buien
lid 19: zaterdag winterse buien, zondag veel sneeuw in belgie en nederland en maandag opnieuw winterse buien
lid 20 : zaterdag sneeuwbuien en dinsdag winterse buien
zoals je ziet zijn er dus maar enkele leden die voor geen sneeuw gaan
Bron: http://www.omropfryslan.nl/waar
| Gewijzigd: 29 december 2014, 13:38 uur, door Lako
het wordt vooral vrijdag zacht, daarna zakken de temps terug richting 4-5 graden , de pluim van gfs voor de kempen is toch redelijk te noemen, ik ben benieuwd wat de nieuwe pluim gaat geven, deze komt binnen om 15 uur,ik heb zo een vermoeden dat die kouder gaat zijn
de niewe gfs run is inderdaad wel triestig, wel opvallend, de kans op sneeuw in het weekend blijft er inzitten al trekt het in de oper vooral over frankrijk maar ik heb even de leden bekeken en een groot deel gaat nog wel voor sneeuw
lid 1: sneeuw in heel nederland en belgie zaterdag buiten het noordwestelijk kustgebied
lid 2: sneeuw in het binnenland op zondag
lid 3: sneeuw zaterdag vooral in het zuiden en later ook in het noordoosten, maandag in heel het land veel sneeuw
lid 4: zondag sneeuw in heel nederland en belgie
lid 5 : geen sneeuw maar regen, misschien sneeuw in zuid limburg
lid 6 : sneeuw op zaterdag eerst in het midden, later sneeuwbuien en maandag opnieuw sneeuw
lid 7 : zaterdag winterse buien, maandag sneeuw in het oosten
lid 8: dit is tot nu toe het mooiste lid, vrijdagnacht winterse buien, zaterdag veel sneeuw, zondag sneeuwbuien en maandag opnieuw veel sneeuw
lid 9: zaterdag sneeuw in het noordoosten
lid 10: zaterdag sneeuw in het noordoosten, hierna mogelijk winterse buien
lid 11: sneeuw in belgie op zaterdag
lid 12: sneeuw in belgie en zuid nederland
lid 13: geen sneeuw, mogelijk wat winterse buien
lid 14: prachtig lid, sneeuw in het oosten zaterdag, zondag sneeuwbuien en nacht van maandag op dinsdag heel veel sneeuw, het vervolg is ook winters
lid 15: sneeuw zondag in zuid belgie, maandag winterse buien
lid 16: zaterdag sneeuw in het oosten en maandagavond heel het land
lid 17 :zaterdag sneeuw in het oosten en midden
lid 18: mooi lid ook! zondag veel sneeuw belgie, maandag sneeuw noordoost nederland en hierna winterse buien
lid 19: zaterdag winterse buien, zondag veel sneeuw in belgie en nederland en maandag opnieuw winterse buien
lid 20 : zaterdag sneeuwbuien en dinsdag winterse buien
zoals je ziet zijn er dus maar enkele leden die voor geen sneeuw gaan
klinkt goed ben benieuwd wat hier uit gaat komen zou mooi zijn als het ook gaat sneeuwen in het noorden. | Gewijzigd: 29 december 2014, 13:56 uur, door Onweerfreak12