Kan er iemand in Brabant nou een een hele lange stok pakken en die wolken netjes terug duwen naar richting Groningen??
wil ook wittigheid
nee grapje terwijl ik dit typ rijd het hier in Stadskanaal net een strooiwagen door de straat ( binnengebied woonwijk dus )
Heel graag zelfs.. "Sneeuw" wat hier ligt. Zijn we beu...
Heel graag zelfs.. "Sneeuw" wat hier ligt. Zijn we beu... Neuh, in alle jaren dat ik sneeuw gezien heb hier (best veel eigenlijk de laatste 10 jaar, daarvoor was het jaren achter elkaar niets) is gisteren en vandaag wel het slechtste type sneeuw.. Gisteren alleen maar nattigheid, vandaag klompen ijs. Dat gun je niemand
kaartje:
offtopic: weet iemand hoe het komt als ik iets typ dat mijn cursor elke keer verspringt?
Edit justinos: dit probleem is bij ons bekend en we hopen dit in het nieuwe jaar direct op te lossen!
Lees gaarne je PB btw | Gewijzigd: 29 december 2014, 00:40 uur, door Stefanv
.
Heel graag zelfs.. "Sneeuw" wat hier ligt. Zijn we beu... Neuh, in alle jaren dat ik sneeuw gezien heb hier (best veel eigenlijk de laatste 10 jaar, daarvoor was het jaren achter elkaar niets) is gisteren en vandaag wel het slechtste type sneeuw.. Gisteren alleen maar nattigheid, vandaag klompen ijs. Dat gun je niemand
Do you need to say more? Gewoon een twee centimeter laag ijs op en onder de sneeuw. Winter is nog lang (hoop ik).....
| Gewijzigd: 28 december 2014, 23:45 uur, door Stefanv
Heeft iemand deze verschrikkelijke pluim al gezien. Voorlopig geen winter meer en vrijdag alweer 10 graden. Daarna weer grote onzekerheid en alles rond de 5 graden met enkele die weer voor nachtvorst gaan. Dus ik hoef tot na oud en nieuw meer weinig te volgen hier.
ik heb net even alle leden van gfs bekeken en een groot deel van de leden gaat toch voor sneeuw op zaterdag, zondag of maandag voor ergens in nederland en belgie, de locatie en timing wisselt dus enorm, maar het geeft toch aan dat het mogelijk is | Gewijzigd: 29 december 2014, 10:17 uur, door Jenss
Hoop doet leven.
Als ik de pluimen en weerkaarten goed interpreteer, dan zie ik op termijn geen winterweer met vorst en sneeuw, maar een lange depressietrein met wind en regen (met een kleine kans op enkele winterse buien als de wind tijdelijk de NW-hoek opzoekt).
Positief t.o.v. vorig jaar is de positie van de straalstroom; volgde deze vorige winter een vrij noordelijke koers, nu ligt deze zuidelijker (rond de 50e breedtegraad) met een neiging om later verder naar het zuiden af te zakken. Hierdoor blijft de temperatuur rond het gemiddelde. Mocht de straalstroom meer richting Frankrijk gaan, dan opent dat de weg naar een meer winters karakter van de neerslag. Ik houd de pluimen en kaarten in de gaten (wat we allen doen!!).
En Friesland? of of een mix
Gisteren werd ik er nog om gemind hier toen ik zei dat het 7 tot 10 graden zou worden.