Ja dat gevoel heb ik ook.. het vriest hier ook al bijna 2 graden... op naar mijn 4 hellmannen
Ik denk dat, als de sneeuwbuien eenmaal zuid Limburg hebben bereikt, ze meer zijn samengeklont, en het dus eigenlijk geen sneeuwbuien meer zijn maar gewoon sneeuw. | Gewijzigd: 28 december 2014, 20:03 uur, door just0408
Ik hoop eigenlijk op flinke dooi morgen, die ijsrichels overal daar si bijna niet over te lopen en te rijden.... ff alles weg en dan opnieuw beginnen
Ik hoop eigenlijk op flinke dooi morgen, die ijsrichels overal daar si bijna niet over te lopen en te rijden.... ff alles weg en dan opnieuw beginnen
ja daar heb je gelijk in, het is hier ook echt niet normaal glad buiten, het probleem is dat opnieuw beginnen volgende week niet mogelijk is, dus ik hoop dat er nog wat overschiet van het sneeuwdek morgen
| Gewijzigd: 28 december 2014, 20:35 uur, door Leon Eikenaar
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
jammer genoeg inderdaad... ook op het weerstation is de temperatuur aan het stijgen.. viel me al op dat het bewolkt aan het worden is en niet meer zo koud voor het gevoel...snif... daar gaat mijn mooie sneeuwtapijtje...
Citaat van jenssweerts, zondag 28 december 2014, 20:40 uur de zachte lucht komt inderdaad binnen, toch vind ik dat de koude zich redelijk goed standhoudt in het binnenland, in het noorden van nederland is de temp weer zelfs iets gedaald en schommelt daar rond 1 graad
hmm ja.. maar wacht maar af... ik vrees dat mijn gevoel weer eens verliest van het verstand.
Berichten samengevoegd door Callie-P
Dat er (natte) sneeuw kansjes zijn heeft niks te maken daarmee(je bent zelfs dat front nodig voor neerslag). Dat zit op theta-e 1,5km hoogte wel snor ook met de dauwpunten -3 zit het daar wel goed.
| Gewijzigd: 28 december 2014, 21:10 uur, door Tatanka
Kan er iemand in Brabant nou een een hele lange stok pakken en die wolken netjes terug duwen naar richting Groningen??
wil ook wittigheid
nee grapje terwijl ik dit typ rijd het hier in Stadskanaal net een strooiwagen door de straat ( binnengebied woonwijk dus )
(ik kan geen plaatje uploaden via telefoon)
hoop het! anders weer een zuid west circulatie en daar ben je niet zomaar vanaf.....
Ik zie hem ook niet: Ik kom op woensdag een enigszins vergelijkbaar beeld tegen, maar zal niet dezelfde uitwerking hebben....
Bedoelde je deze? (zie afbeelding aan de rechterzijde)
*Edit* het is natuurlijk woensdag 31 december en niet 3 januari zoals in de afbeelding | Gewijzigd: 28 december 2014, 22:18 uur, door Patrickbrg
Ik heb onder de bank gekeken.. achter de bank.. zelfs de kussens opgetild... maar niet gevonden..
Nee ik zie in de modellen idd ook geen opbouw van een scandihoog...
Maaaar ik zie wel iets wat ons wederom geen langdurig winterweer brengt ( denk aan de laatse stand van het stoplicht) maar ons zeker wel kans gaat geven op Winters weer.
Men heeft het hier alweer over de verschrikkelijke zuidwester die vast in het zadel komt te zitten en onze temperaturen samen met de nodige depressies richting the sky gaat sturen..
Jammer als je dat denkt.. want dan heb je de kaarten niet goed bekeken...( beide modellen overigens)
Beide modellen geven een zeer groot Azorenhoog wat ervoor zorgt dat we in iedergeval niet in een zuidwestelijke cyclus komen van depressies vanuit het zuidwesten.
De Jetstream zorgt er overigens voor dat deze verdeling zo blijft.
Goed GFS laat op de zeer lange termijn een enorm groot lagedruk gebied vanuit het Noordwesten uitzakken over Europa.. alleen kanttekening daarbij is dat de Jetstream op deze lange termijn zich naar het zuiden verplaatst en dat is ook niet verkeerd.
Of het nou wel of niet uitkomt.. maar beide modellen geven op dit moment hoofdzakelijk noordwestelijke dan wel westelijke stromingen zien waarvan de temperatuur voor een groot gedeelte bepaalt wordt door lagedruk ten Noorden van ons.
Ik heb nu even geen tijd om kaarten te plaatsen.. maar kijk zelf maar even...
Als dit doorzet dan krijgen we volgens deze runs geen winter met temperaturen onder nul maar zeker wel temperaturen onder die gevreesde 8 graden (boven nul) en zullen er met tijd en wijle ook kansen zijn voor winterse neerslag.
We moeten even een paar runs afwachten hoe deze trend zich gaat voortzetten..
ik zeg "to be continued..."