Nou dat valt nog te bezien. Winter blijft vlakbij
| Gewijzigd: 28 december 2014, 15:23 uur, door pressna
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=GL
Berichten samengevoegd door justinos | Gewijzigd: 28 december 2014, 15:11 uur, door Lako
Lees even de de KNMI Guidance:
NEERSLAG:
Tot in de avond droog. Later vanavond vanuit het noordwesten de eerste buiige regen. Naarmate de neerslag maandagnacht verder landinwaarts trekt neemt de kans op winterse neerslag toe. In het oosten en zuidoosten is (natte) sneeuw mogelijk. Voorlopig schatten we de kans op regen op een bevroren ondergrond op uitgebreide schaal niet heel hoog in en volgen we het EC/U11-scenario waarbij de temperatuur vlak voor de neerslag al voldoende is opgelopen. Als er al ergens natte sneeuw of regen op een bevroren ondergrond komt zal het waarschijnlijk kortdurend zijn. Maandagochtend nog enkele regenbuien, in het zuidoosten eerst mogelijk nog natte sneeuw, in de middag blijft het op de meeste plaatsen droog.
Ik las dit ergens weet zo even niet waar. Maar ik heb ook het gevoel dat dat meer sneeuw word hier.
maandag om 00:00 850 hpa temp
maandag om 03:00 850 hpa temp
maandag om 06:00 850 hpa temp
temp 2m maandag om 00:00
als je deze kaarten bekijkt kan je de conclusie trekken dat de kans op natte(sneeuw) in heel nederland aanwezig is omdat de 850 hpa temp rond de -5 ligt en dat is voldoende voor sneeuw. de kans op ijzel lijkt mij vrij klein omdat op veel plekken boven 0 is en de temp alleen maar gaat oplopen vanacht en waar het vriest zal dus waarschijnlijk sneeuw vallen. het blijft natuurlijk nowcatsen maar dit is mijn visie voor komende nacht