http://onweer-online.nl/forum/topic/41737/waarnemingentopic-neerslag-wind-onweer/446707/#message446736
Er is al heel wat verdwenen vandaag, de laag lijkt me flink geslonken..
Zag ook dat de neerslag voor ons gebied zo om en nabij de 30 mm is tot nu toe. Dat zou overeen moeten komen met een sneeuwdek van ca 25-30 cm (er was ook aangegeven dat er tot 30 cm sneeuw zou kunnen vallen dus dat klopt wel) Dat ligt er echter bij lange na niet (meer), er is tijdens de sneeuwval heel wat aan de onderkant weg gesmolten. Hopen dat de verwachte vorst nog goed uitblijft zodat de wegen eerst wat schoner kunnen worden.
Ik vrees ervoor, ik denk dat de temperatuur wel eens snel zou kunnen zakken. Actueel in NL op sommige plaatsen: 0,1°
http://onweer-online.nl/forum/topic/41737/waarnemingentopic-neerslag-wind-onweer/446707/#message446736
Er is al heel wat verdwenen vandaag, de laag lijkt me flink geslonken..
Zag ook dat de neerslag voor ons gebied zo om en nabij de 30 mm is tot nu toe. Dat zou overeen moeten komen met een sneeuwdek van ca 25-30 cm (er was ook aangegeven dat er tot 30 cm sneeuw zou kunnen vallen dus dat klopt wel) Dat ligt er echter bij lange na niet (meer), er is tijdens de sneeuwval heel wat aan de onderkant weg gesmolten. Hopen dat de verwachte vorst nog goed uitblijft zodat de wegen eerst wat schoner kunnen worden.
Ik vrees ervoor, ik denk dat de temperatuur wel eens snel zou kunnen zakken. Actueel in NL op sommige plaatsen: 0,1°
Waarom gebeurt dat nu nog niet? Temperaturen lijken iets te stijgen actueel
Kan hier dan echt gevaarlijk worden vrees ik...
Bomen knakken hier nu al door het gewicht van al die sneeuw, als er dan nog eens terug zo'n wind komt opzetten....
- April 2015: Tornado's, zwaar onweer en hevige regenval in Texas
- Augustus 2015: Prachtige, intense onweersmaand
Bomen knakken hier nu al door het gewicht van al die sneeuw, als er dan nog eens terug zo'n wind komt opzetten....
Het waait hier nochtans al stevig door! Sneeuw valt al praktisch horizontaal.
Waait die sneeuw dan niet van die takken af ?
Bomen knakken hier nu al door het gewicht van al die sneeuw, als er dan nog eens terug zo'n wind komt opzetten.... Waait die sneeuw dan niet van die takken af ?
Die zit door de nattigheid vrij vast, na aanvriezen helemaal. Gelukkig is al heel vele van de bomen gedooid, ben zelf de hele middag op pad geweest voor schade en je zag de sneeuwlast wegsmelten
Stond ook zo (sinds gisteren al) in de KNMI Guidance:
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Lagedrukgebied 15 UTC boven de Ardennen trekt vanmiddag zuidoostwaarts. De bijbehorende frontale zone boven het uiterste zuiden en zuidoosten trekt langzaam zuidoostwaarts en de neerslag neemt verder in activiteit af.
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Vanaf het noorden trekt een storing het land met eerst sneeuwbuien in het noorden van het land. Meer zuidwaarts valt de neerslag onder de vorm van regen of natte sneeuw door het stijgen van de temperaturen. Ten zuiden van Samber en Maas daarentegen valt de neerslag als sneeuw.
Edit: kan natuurlijk nog wel wat wijzigen, maar zal toch standvastiger zijn dan de situatie van vandaag en afgelopen nacht (zo moeilijk is dat trouwens niet :p )
| Gewijzigd: 27 december 2014, 18:46 uur, door Sven
Vanaf het noorden trekt een storing het land met eerst sneeuwbuien in het noorden van het land. Meer zuidwaarts valt de neerslag onder de vorm van regen of natte sneeuw door het stijgen van de temperaturen. Ten zuiden van Samber en Maas daarentegen valt de neerslag als sneeuw.
Hmm niet zo goed voor mij opnieuw. Bedoelen ze met "meer zuidwaarts" w vlaanderen ? Indien ja dan zit er geen hoop meer in voor sneeuw hier in 2014.
---
Zie hierboven van wat svenne schrijft.
---
Edit: een aantal reacties werden verplaatst naar het daarvoor dienende topic (winterkletstopic + waarnemingstopic) | Gewijzigd: 27 december 2014, 19:25 uur, door Sven
Hopelijk wordt het iets want dat is de laatste redding voor 2014 denk ik.
---