Geschatte hoogte van de sneeuwlaag in het midden, zuiden en westen zal waarschijnlijk 0-5 cm en in het zuiden lokaal 5-10 cm bedragen. In de loop van de middag zorgt het binnenstromen van de koudere lucht aan de westflank van het laag ervoor dat de neerslag die dan nog valt geheel als sneeuw valt. De intensiteit is dan wel duidelijk minder. Er is in combinatie met de felle oostenwind ook kans op driftsneeuw.
Van 27/12 11u tot 28/12 17u : WAARSCHUWING VOOR SNEEUW EN GLADHEID :
In de Ardennen verwachten we nog sneeuwval die het verkeer kunnen bemoeilijken. In de loop van de namiddag en vanavond gaat de neerslag in Laag- en Midden-België meer en meer over in sneeuw die uiteindelijk blijft liggen. Lokaal kunnen er enkele cm sneeuw vallen.
Later vannacht gaat het overal vriezen en is het uitkijken voor gadheid door sneeuw en/of aanvriezende natte weggedeelten.
Edit: waar zou de kern van het laagje liggen??? Prachtig kaartje vind ik dit!
| Gewijzigd: 27 december 2014, 12:30 uur, door Sven
ik zoek eigenlijk een soort temperatuur-radar.
Niet statisch, maar met verwachtingen. Zo kan ik zien wanneer de vorst gaat intreden vanmiddag.
Bestaat zoiets??
Dom van mij, gewoon op http://winterradar.buienradar.nl/temperatuur
| Gewijzigd: 27 december 2014, 13:27 uur, door Justin
=> zie KMI en KNMI
Alles lijk rond Limburg te draaien in België en Nederland maar ik hoop toch dat die sneeuwzone nog over ons draait
Je kan beter op niks meer rekenen dan valt het altijd mee!
Wat zijn die grijze bollen op de kaart?
De bewolkingsgraad. Dit betekent zo uit mijn hoofd zwaar bewolkt. Nee, geheel bewolkt. Bij zwaar bewolkt loopt er een wit verticaal streepje door het grijze bolletje.
Maar hier hou ik wel van
Rustig maar je krijgt je sneeuw nog wel. Kijk naar de actuele kaarten GFS en WRF.
Kaartjes duiden niet echt op veel nu, net zoals callie-p( toen met het gat tussen de neerslag deze voormiddag en sommige andere zeiden, is het onvoorspelbaar waar en hoeveel valt.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1