Edit Callie-p Heel moeilijk te zeggen of dit overdag al gaat gebeuren ( ik verwacht niet of nauwelijks), maar hij gaat vanavond denk ik (flink) onderuit in de gebieden waar sneeuw ligt. Maar ook de gebieden waar geen sneeuw ligt zal het gaan vriezen. | Gewijzigd: 27 december 2014, 09:06 uur, door Callie-P
Edit Callie-p Heel moeilijk te zeggen of dit overdag al gaat gebeuren, maar hij gaat vanavond denk ik (flink) onderuit in de gebieden waar sneeuw ligt..
Papperige sneeuw gaat niet meer mooi worden, dat kan alleen met verse sneeuw na vorst
Callie-p De depressie pakt het pad zoals verwacht werd door EC ( dus met haar kern over Belgie) . Hoe en wat voor neerslag er zal zijn is niet te zeggen.. | Gewijzigd: 27 december 2014, 09:20 uur, door Callie-P
Edit Callie-p : soms is de buienradar van 0-0 wat vervelend en draait ze achteruit.. maar dat is nu niet het geval misschien dat dat net zo was.
Overigens zullen de buien inderdaad een circel volgen van Zuid oost naar noordwest.. ( Laag draait tegen de klok in) | Gewijzigd: 27 december 2014, 09:23 uur, door Callie-P
Edit Callie-p : ja maar dat wil niet zeggen dat je sneeuw krijgt, "afwachten"... ik kan je geen andere boodschap geven
stukje wat ik net van NU.nl afpluk.. voor de rest naar de site :
"Door de sneeuw en gladheid zijn zaterdagmorgen vroeg verschillende ongelukken gebeurd. De sneeuw valt op dit moment vooral in de zuidelijke helft van het land, maar de lijn schuift naar het noorden op. "
Linkje : http://www.nu.nl/binnenland/3962164/diverse-ongelukken-gebeurd-gladheid-en-sneeuw.html | Gewijzigd: 27 december 2014, 09:34 uur, door Callie-P
Tijd gaat achteruit op die radar... Is een bug
Gaarne melden in het andere topic (plaatje is link) - >>>
Citaat van kukkie, zaterdag 27 december 2014, 9:30 uur Citaat van jallo28, zaterdag 27 december 2014, 9:21 uur komt het echt zo ver noordelijk als op het plaatje van callie
Edit Callie-p : ja maar dat wil niet zeggen dat je sneeuw krijgt, "afwachten"... ik kan je geen andere boodschap geven
Deze: http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag houdt de neerslag veel zuidelijker... 24 uurs neerslag is eigenlijk niet echt accuraat.. zelfs de 3 uurs is al discutabel
Berichten samengevoegd door Callie-P | Gewijzigd: 27 december 2014, 09:37 uur, door Callie-P
Deze: http://www.buienradar.nl/verwachting-24-uur/neerslag houdt de neerslag veel zuidelijker... | Gewijzigd: 27 december 2014, 09:30 uur, door kukkie
Waar iedereen gisteren dacht dat de kern sneller zuidelijk zou afbuigen, buigt hij juist licht noordelijker (zie afbeelding)
Heb voor de duidelijkheid ook nog even de kern van vrijdag 19:48 met zwart ingetekend in de rechter afbeelding
Wel duidelijk te zien dat hij zich in de laatste uren veel minder snel oostelijk verplaatst, zal mij benieuwen hoe ver hij door loopt.voordat hij zuidelijker gaat afzakken.
Persoonlijk vind ik hel jammer dat de omvang van het neerslaggebied wat beperkter lijkt dan gedacht, Hierdoor loopt zuidwest drenthe ( lees: Hoogeveen:) ) ondanks de noordelijke buiging toch de pret mis. Ik kan de sneeuw bij wijze van spreken ruiken, maar het mag helaas niet zo zijn.
Voor de rest van NL: veel sneeuwplezier gewenst!!
Van 27/12 07u tot 28/12 11u : Waarschuwing voor sneeuw en gladheid .
Vandaag verwachten we perioden van regen of sneeuw. Over het oosten en het noordoosten sneeuwt het en kan er een sneeuwlaag van meerdere cm gevormd worden. Elders is de hoeveelheid moeilijk in te schatten maar kan er lokaal ook een sneeuwlaag van enkele cm voorkomen.
Zaterdagnacht komen er opklaringen en wordt het koud met algemene nachtvorst. Er is dan gevaar voor gladde wegen door verharde sneeuw en ijsplekken