Vorige positie:
Het lijkt er inderdaad op dat de kern op dit moment een koers gaat volgen van (West-Belgie/Punt Frankrijk) naar iets boven Centraal-België, een noordelijkere koers dan verwacht, hoewel het ook niet veel scheelt met de ECMWF run. We moeten ons niet laten foppen want je ziet wel dat het neerslaggebied al een beetje aan het kantelen is en er komt een moment dat deze ongeveer tot stilstand komt. Maar de kern zit behoorlijk noordelijk ja, er lijkt wel een verassing in de maak, maargoed afwachten.
ja vandaar mijn vraag we zullen het zien hoe lang het duurt voor alles zuidelijk zak want alles wat nu verder noordelijk kolt moey ook weer terug naar het zuiden! Mocht er sneeuw komen hier im twente dan is de ondergrond goed koud de rijp is de hele dag niet verdwenen im de schaduw ! | Gewijzigd: 27 december 2014, 01:54 uur, door tomenkim
Uitgaande van de positie waar het laagje zich bevond bij Ierland, kun je een lijn tekenen hoe zuidelijk de kern trekt, en als dat op deze voet door zou gaan, dan zou het laagje uitkomen in ongeveer centraal-België, eigenlijk wat al langer voorspeld was. Dit lijkt echter wel erg gunstig te zijn voor de sneeuw ten noorden van de kern, voor het zuiden iets minder goed nieuws.
Kern kan altijd nog ineens een hele bocht maken maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. De voorspellingen waren ook zo dat pas in de buurt van Luemburg het laagje sneller zou gaan afbuigen, het ziet er dus (voor veel gebieden) goed uit!
Citaat van Siebenvm, zaterdag 27 december 2014, 2:14 uurKern kan altijd nog ineens een hele bocht maken maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. De voorspellingen waren ook zo dat pas in de buurt van Luemburg het laagje sneller zou gaan afbuigen, het ziet er dus (voor veel gebieden) goed uit!
Voor NL wel ja, voor Be niet
Citaat van robin claus Zou de temperatuur nog stijgen of enkel dalen voor morgen vroeg
Voor zover ik weet voor hier worden de max. temps in de ochtend bereikt en dus naar beneden gehaald in de loop van de dag .Dus hoe meer van de ochtend hoe meer sneeuw normaal
EDIT: stormachtige vlagen hier nu, serieus veel wind dat door het huis sppokt :o | Gewijzigd: 27 december 2014, 02:25 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
GFS verwacht voor 4 uur vannacht 2 graden en regen in zeeland. Het is er nu nog maar 0.5 met hevige sneeuwval! Neerslag laat de lucht dus flink afkoelen wat een goed teken is. | Gewijzigd: 27 december 2014, 03:00 uur, door Stefanv
Daarbij heeft buienradar (en daarmee Harmonie) de verwachting bijgesteld, het blijft nu langer sneeuwen, in midden Nederland zelfs tot een uur of 4. Valt me trouwens op dat ook het midden van het land op dit moment echt hevige sneeuwval heeft en goed meedoet met het zuiden! Kortom hele mooie ontwikkelingen, hier begint het langzaamaan wit te worden, net op de straten, de rest is al wit
vind het ook maar een raar iets wat een paar km verder ligt volop sneeuw ,weer 5 km verder regen ??
maar zal vast goedkomen daar bij jullie.
wij vallen buiten schot van deze frontje
gaat dit front zuidelijk wegtrekken?
Het volgende uur verwachten we plaatselijk 1 à 3 cm verse sneeuw in de provincies Namen, Luik, Luxemburg en over het noorden van Limburg en Antwerpen. Het verkeer kan vooral in het oosten, het noorden en het noordoosten veel hinder ondervinden.
Om dit topic niet onder te laten sneeuwen in waarnemingen wil ik iedereen verzoeken om waarnemingen te plaatsen in het volgende topic : ( klik op het balkje en je bent er..)
| Gewijzigd: 27 december 2014, 08:23 uur, door Callie-P
ik had een vraag over de vooruitzichten van Amsterdam.
de verwachtingen waren sneeuw,maar er gebeurd niks hier.
beetje vreemd,dus misschien kan iemand mij duidelijkheid verschaffen.
Edit svenne: reactie werd verplaatst naar het waarnemingstopic | Gewijzigd: 27 december 2014, 08:28 uur, door Sven
Hieronder een plaatje wat wel weer hier thuis hoort
Citaat van winterlover2012, zaterdag 27 december 2014, 8:35 uur Citaat van markHt, zaterdag 27 december 2014, 8:27 uur Klopt het dat het neerslaggebied aan het doven is? Of is dit tijdelijk?
dat zou ik inderdaad ook wel willen weten
Nee hoor.. komt nog genoeg neerslag omlaag... alleen verschilt het per regio.. kijk maar naar de sateliet.
Linkje naar topic ( stond ook al een paar posts hierboven ) klik hieronder maar op het plaatje en de deur gaat vanzelf open )
en mocht het linkje niet werken.. ook nog even de tekst:
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41737/waarnemingentopic-neerslag-wind-onweer/
Berichten samengevoegd door Callie-P | Gewijzigd: 27 december 2014, 08:50 uur, door Callie-P
| Gewijzigd: 27 december 2014, 08:54 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1