Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Van 27/12 04u tot 27/12 15u : Zaterdag verwachten we tijdelijk rukwinden rond 80 km/u in de kuststreek.
Sorry voor deze vraag maar ben er ff uit geweest.. Wat voor invloed gaat het hebben als het laagje zuidelijker gaat trekken?
das al beter, hopen op droge sneeuw:) waar woon je in middelburg trouwens?
ik woon in dauwendaele Oo mooii dat het droog word, ik ben trouwens im assen en pas maandag weer thuis. Ik woon trouwens in de mortiere dus das nie ver;) Edit lijkt over te zijn gegaan naar wat drogere sneeuw
Maar het gaatnu dus noordelijker, betekend dat dus ook dat de sneeuwgrens ook naar het,noorden verschuift
Berichten samengevoegd door svenne
Als ik de radar zie lijkt er overal neerslag te komen, ook in het noorden
Berichten samengevoegd door svenne
droge sneeuw hier autoruiten worden wit maar zien hoe alles verder gaat mortiere is hier inderdaad vlakbij grappig zo dichtbij haha
Niet alle neerslag zal sneeuw zijn, wellicht niet eens natte sneeuw
Citaat van thunderstorms_4ever, zaterdag 27 december 2014, 1:10 uur Conclusie is dus: Laagje zal zuidelijker gaan, alleeen wanneer weten we nog niet. Zal wel moeten aangezien hij richting grens De/Fr zou trekken dus anders zou gewoon over De gaan natuurlijk. Nog steeds Snowcasten dus!
Hmm echt zuidelijker dan wat?
Hieronder de situatie van morgenochten volgens verschillende GFS runs..
De 00 uur, gaat precies over Belgie...
De 06 gaat wat zuidelijker
De 12 gaat nog wat zuidelijker
tot slot de 18u run: ietsje noordelijker dan de vorige twee maar wat zuiderlijker dan de 00 run
Deze veranderingen in de positie van het laag komen toch wle overeen met de koers die we zien, in ieder geval denk ik niet dat de koers van het laag veel aanleiding geeft om grote verschillen te verwachten.. | Gewijzigd: 27 december 2014, 01:20 uur, door jcroon
Is niet gezegd Laagje gaat zijn eigen weg dus kunnen wij niet zegge
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Pas vanaf 5u wordt er gewaarschuwd voor gladheid door sneeuw, dit omdat de koude lucht eerst zal moeten binnenkomen
Kern kiest zijn eigen weg
Edit: er komt meer en meer droge sneeuw tussen te zitten. Deze beelden kan je bij beeld -> weerradars terugvinden.
| Gewijzigd: 27 december 2014, 01:41 uur, door Sven