Als je op basis van de laatste kaarten kijkt dan krijgt Enschede ook een aantal mooie cmters
http://onweer-online.be/forum/topic/41737/waarnemingentopic-neerslag-wind-onweer/
Edit: stukje van weerstation Maasmechelen:
De te verwachten hoeveelheden liggen rond 0 à 2 cm in West-Vlaanderen, tot 5 à 10 of lokaal 15 cm in het binnenland en de Kempen en tot 20 of mogelijk zelfs 25 cm voor het uiterste noorden en noordoosten van het land (in de provincie Antwerpen en Limburg). Ook in de Ardennen valt boven 400 meter alle neerslag onder de vorm van sneeuw, het kan er langdurig matig tot hevig sneeuwen. In de wat lagere gebieden (400 à 600 meter hoogte) vormt zich een sneeuwlaag van zo'n 10 tot 25 cm, in de Hoge Venen kan de sneeuwlaag aangroeien tot ruim 30 cm. Vanwege de felle wind komt het daar ook tot sneeuwophopingen.
Edit 2: deze is een nog een stuk beter geworden (De Bilt) gemiddelde ligt trouwens op 6cm.
Met 75% kans op meer dan 10cm!
| Gewijzigd: 27 december 2014, 00:26 uur, door Sven
Wauw wat een mooie grafiek zeg! heel erg mooi! Wonende een kleine 15 km boven de Bilt ziet het er ook voor hier goed uit, wellicht iets kleinere kans op 10-30 cm maar dat zal niet zoveel schelen denk ik!
Edit svenne: even plaatje uit citaat gehaald, ik hoop met je mee op een mooie laag sneeuw!!! | Gewijzigd: 27 december 2014, 00:37 uur, door Sven
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Volg onderstaande kaartjes op de homepage van onweer-online.nl aan de linkerzijde van de pagina (iets naar beneden scrollen en aanklikken voor een vergroting), open zetten en F5'en kan natuurlijk ook
PS: Vergeet het Kletstopic en waarnemingentopic niet, niet alle bezoekers zitten te wachten op slowchat, zij komen voor de laatste updates omtrent het winterweer | Gewijzigd: 27 december 2014, 00:53 uur, door Justin
Middelburg natte sneeuw veel wind
das al beter, hopen op droge sneeuw:) waar woon je in middelburg trouwens?
Situatie 22:48
Situatie 00:48
Zichtbaar is duidelijk dat het laagje/de kern nauwelijks of slechts een heel klein beetje zuidelijker is komen te liggen, en wel een behoorlijk stuk naar het oosten is verschoven, op dit moment is een koers over West-Belgie -> Centraal-Belgie een stuk waarschijnlijker dan via Belgisch-Franse grens. Tenzij het laagje ineens nog een spectaculaire daling gaat inzetten, maar daar lijkt het niet op.
Staat in veel modellen van de leden van GFS dus zo spectauclair zou het nu niet zijn Is gewoon afwachten want dit is zoals naar de buienradar kijken die 2uur verder gaat bij een onweersbui
Edit: voor een willekeurig voorbeeld kijk je naar WRF, kleine kern trekt over de grens om dan zuid-oostelijk te trekken. Is iedereen wat mee die neerslag krijgt dan Bij het overtrekken over centrum Be is er een deel regen en deel sneeuw dus
Edit 2 : Lijkt zo'n soort rotatie te zitten, in het laagje waardoor hij zo'n knikje zou (kunnen) maken | Gewijzigd: 27 december 2014, 01:07 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
das al beter, hopen op droge sneeuw:) waar woon je in middelburg trouwens?
ik woon in dauwendaele Oo mooii dat het droog word, ik ben trouwens im assen en pas maandag weer thuis. Ik woon trouwens in de mortiere dus das nie ver;) Edit lijkt over te zijn gegaan naar wat drogere sneeuw
Maar het gaatnu dus noordelijker, betekend dat dus ook dat de sneeuwgrens ook naar het,noorden verschuift
Berichten samengevoegd door svenne
Als ik de radar zie lijkt er overal neerslag te komen, ook in het noorden
Berichten samengevoegd door svenne