'We zijn weer 6 uur verder en dus nieuwe berekeningen, Alkmaar-Enschede als grens lijkt nu Den Helder-Hoogeveen te worden. Meeste in M en Z'
Aldus weerplaza op hun twitteraccount! Top! Dit is echt heel goed nieuws.
'We zijn weer 6 uur verder en dus nieuwe berekeningen, Alkmaar-Enschede als grens lijkt nu Den Helder-Hoogeveen te worden. Meeste in M en Z'
Aldus weerplaza op hun twitteraccount! Top!
Heerlijk onzeker als je in Hoogeveen woont :S
Vraagje: Is het de kern die nu noordelijker gaat lopen? of is het neerslaggebied gewoon uitgebreider en loopt de kern nog nog steeds gelijk met de eerder berekende modellen?
Sterker nog als er in Nederland veel sneeuw valt heeft dat voor Belgie een positieve uitwerking doordat de lucht boven Nederland afkoelt en de regen die volgens EC eerst in Belgie valt overgaat in sneeuw...
Morgen de ( al zal iedereen dat wel doen ) de weersberichten goed volgen want met die mix van sneeuw en regen... denk ik aan ijzel....zal ik wel naast zitten.. maar goed...
hier 2 kaartjes..
Spaaaaannneeeeend !!!!!
| Gewijzigd: 26 december 2014, 23:42 uur, door Callie-P
Aldus weerplaza op hun twitteraccount! Top!
Heerlijk onzeker als je in Hoogeveen woont :S
Vraagje: Is het de kern die nu noordelijker gaat lopen? of is het neerslaggebied gewoon uitgebreider en loopt de kern nog nog steeds gelijk met de eerder berekende modellen?
Lijkt erop dat de verwachting van EC redelijk uit gaat komen. Volgens mij buigt de kern minder snel af dan verwacht, lijkt er dan ook meer op dat de kern via West-Belgie over centraal België gaat trekken. Echter hij hoeft maar 1 keer iets scherper te zakken en hij komt zuidelijker. Wat ik aanraad te doen is om op t forum hier terug te zoeken naar de kaarten, er staan kaarten dat de kern vanaf Midden/Zuiden van Ierland nu rond London hangt. Zo kun je een beetje de trekrichting bepalen. Het is heel lastig aan te geven.
Idd goed nieuws, kern lijkt rond nederlands belgische grens te gaan!
Dit betekent idd meer sneeuwkans voor noordelingen,
Pff nu heb ik er geen vertrouwen meer in voor west-vlaanderen...
Idd goed nieuws, kern lijkt rond nederlands belgische grens te gaan!
Dit betekent idd meer sneeuwkans voor noordelingen, Pff nu heb ik er geen vertrouwen meer in voor west-vlaanderen...
Onzin Ruben... de modellen blijven modellen.. pas morgenavond (laat) mag je komen mopperen
Het is al 100000 keer gezegd.. morgen wordt nowcasten...
Lokale temperaturen, intensiteit van de buien... de wind.. alle factoren zullen morgen een rol spelen.
en hiermee wil ik even afsluiten want ik ga tukkie doen ( morgen weer vroeg op )
De onderstaande verwachting van het knmi... die hadden we vorige week niet eens durven dromen...
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik heb ondertussen een reeks reacties naar daar verplaatst.
http://onweer-online.be/forum/topic/41737/waarnemingentopic-neerslag-wind-onweer/ | Gewijzigd: 26 december 2014, 23:52 uur, door Sven
Waarop baseer je die hoeveelheid sneeuw? Weerplaza meld iets anders
Rond regio Utrecht 4-15 cm..
GFS-GSM. Via Weerplaza
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar