zie niets?
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html
Kan eventueel ook aan het laden van mijn telefoon liggen realiseer ik me
niets is zeker maar of het echt zoveel noordelijker zal gaan zou mij erg raar lijken. Ik zit zelf in Zuid Limburg maar ook ik blijf vrij nuchter. In de kaarten kun je toch zien dat er periodes met regen komen halverwege de dag. Ik ga dan echt niet roepen dat dat wel mee zal vallen, want het kan gewoon. Als de kern maar genoeg wArmte bevat regent het gewoon. En als het allemaal tegenvalt sneeuwt het de hele dag maar blijft er niks liggen. Ik wil echt niet depressief klinken, maar om nu overal alleen maar dat in te zien wat je wil en mensen gek te maken dat er overal sneeuw komt is nou ook niet echt reëel .
Kijk nu eens echt objectief en vel dan een oordeel. Doe alsof het niet Nederland is, doe alsof het niet boven ons hoofd hangt. Kijk alleen naar de kaarten zonden te roepen ja maar als... Wat zou de uitspraak dan zijn?
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Dacht dat zowel KNMI guidance als KMI dit zeggen?
Dit is alleen gunstig voor zuid en midden NL en je gunt de hele Benelux het liefst 20cm ik ga nu slapen en eerste wat ik die is rond 08:00 uur naar buiten kijken en hopen serieus hopen op al enkele cm sneeuw hier in Arnhem en de rest van de dag met me dochtertje sneeuwpoppen maken
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Dacht dat zowel KNMI guidance als KMI dit zeggen?
Ja deels wel, Frank van VTM had het in het nieuws over smeltende sneeuw over een groot deel en wss ook snel overgaand in sneeuw voor Antwerpen en Limburg, maar deze run laat het echt serieus veel regenen, om daarna wel wat sneeuw te laten vallen. Maargoed..
Ik denk aan het feit dat het computer is en dus helemaal niet weet of alle "regen" (want dat wordt op dat model niet gegeven) niet als smeltende sneeuw kan worden gevallen of zelfs al droge sneeuw. Door neerslagafkoeling kan alles... Moet zeker niet blijven liggen maar vlokken zijn al beter als druppels he
Moet zeker niet blijven liggen maar vlokken zijn al beter als druppels he
Bij voorkeur wel lekker sneeuwmannen of vrouwen maken en niks is beter dan een sneeuwballen gevecht erboven op dus laat die sneeuw maar liggen.
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Dat er regen valt, maar doordat de lucht zo koud is in de neerslag gaat deze snel in sneeuw over (ook door de koude 2m temps en grondtemps)
Citaat van Stormchaser5000 Bij voorkeur wel lekker sneeuwmannen of vrouwen maken en niks is beter dan een sneeuwballen gevecht erboven op dus laat die sneeuw maar liggen.
Is altijd leuk he Lang geleden dat ik dat nog eens kon doen
| Gewijzigd: 26 december 2014, 23:10 uur, door thunderstorms_4ever
Dit is alleen gunstig voor zuid en midden NL en je gunt de hele Benelux het liefst 20cm ik ga nu slapen en eerste wat ik die is rond 08:00 uur naar buiten kijken en hopen serieus hopen op al enkele cm sneeuw hier in Arnhem en de rest van de dag met me dochtertje sneeuwpoppen maken
Volgens MeteoGroup valt er in Venray 15 mm en in Arnhem 14 mm. Veel verschil lijkt er dus niet meer te zijn het gebied lijkt noordelijker over te trekken dan verwacht.
Source :http://www.alpenweerman.nl/2014/12/update-en-sneeuw-verwachting-benelux-alpen/
| Gewijzigd: 26 december 2014, 23:13 uur, door Justin
=====================================
Kennelijk een populaire pagina.......kom er niet door | Gewijzigd: 26 december 2014, 23:25 uur, door Justin