dat gaat het volgens mij ook doen, het laagje zal steeds meer richting zuid gaan denk ik
Ja, normaal zou het zich om de uitdiepende kern moeten gaan krullen. Druk in de kern zakt verder op zijn weg naar België.
<afbeelding verwijderd>
Donkerblauw = Geen sneeuw.
Op één na donkerste kleur blauw = 1 tot 2 cm.
Op twee na donkerste kleur blauw = 2 tot 4 cm.
Op drie na donkerste kleur blauw = 4 tot 8 cm.
Wit = 8 tot 15 cm.
Geel = 15 tot 30 cm.
Rode plekje is mijn woonplaats, Hilversum. Zit dus net bij wit, dus kan volgens EC rekenen op 8/9 misschien 10 cm.
Edit justinos: Heb het kaartje verwijderd, gelieve geen afbeeldingen van andere fora te kopiëren. | Gewijzigd: 26 december 2014, 23:03 uur, door Justin
Groetn...
dat giet wel sneeuwn ien nijverdal,
hier dikke dook in delfziel ,en wacht op snaaie
heb alogen van loeren .geduldig afwachtend wat ze doet??
Donkerblauw = Geen sneeuw.
Op één na donkerste kleur blauw = 1 tot 2 cm.
Op twee na donkerste kleur blauw = 2 tot 4 cm.
Op drie na donkerste kleur blauw = 4 tot 8 cm.
Wit = 8 tot 15 cm.
Geel = 15 tot 30 cm.
Rode plekje is mijn woonplaats, Hilversum. Zit dus net bij wit, dus kan volgens EC rekenen op 8/9 misschien 10 cm.
Zijn dit de totalen op maandag ? of komt dit er nog bij dan ?
Edit svenne: plaatje uit citaat gehaald
| Gewijzigd: 26 december 2014, 22:46 uur, door Sven
- April 2015: Tornado's, zwaar onweer en hevige regenval in Texas
- Augustus 2015: Prachtige, intense onweersmaand
Dit het sneeuwdek voor as maandag 00:00 uur, dus de zondag is dan al voorbij. Zondag word er geen of nauwelijks neerslag verwacht dus je kunt wel stellen dat dit de totale neerslaghoeveelheid is van deze storing.
Ook Hirlam laat trouwens flinke neerslaghoeveelheden zien, van rond de 18 tm 20 in het midden en zelfs bijna 30 in het Zuiden, niet alles als sneeuw maar ook sneeuw laat Hirlam erg veel vallen, zit wel redelijk in lijn met deze kaart, goede hoop dus!
Ja zit totaal geen gelijkenis in op dit moment. Beste is natuurlijk dat hij bijdraait naar GFS maarja kan ook omgekeerd :/
Citaat van weerweer Tja het lijkt er toch op dat ook het noorden 'gewoon' sneeuw gaat krijgen. Dit gaat echt niet meer zover afzakken naar het zuiden dat er in het noorden niks valt is mijn mening. Ik denk dat dit de grote verrassing gaat worden. Aan de zeeuwse kust vrees ik wel voor regen en hooguit natte sneeuw
Door het krullen van de neerslag zou noord-nederland buiten schot vallen, dat is al enkele dagen de oorzaak van het buiten scho blijven van noord nederland. Maar idd kan anders uitpakken, maar persoonlijk hoop ik dan weer natuurlijk dat het wat zuidelijker trekt ;)
| Gewijzigd: 26 december 2014, 22:06 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
<plaatje> Als je de koers van de kern bedoelt, dan is optie 1 99% uitgesloten. 2 zou nog kunnen bij een verassing, maar 3 is het meest waarschijnlijke.
<plaatje>
Persoonlijk begrijp ik niets van wat er op da kaartje zien is buiten het actuele laagje?? | Gewijzigd: 26 december 2014, 22:08 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Persoonlijk begrijp ik niets van wat er op da kaartje zien is buiten het actuele laagje??
Nee dat komt omdat men de bron en de scenario's er niet bij zet....tis maar een gok
<plaatje>
Persoonlijk begrijp ik niets van wat er op da kaartje zien is buiten het actuele laagje?? Deze kaart is ervoor bedoelt om de positie van het laag goed te kunnen beoordelen.