Het lagedrukgebied ligt morgen om 13 uur, precies ten zuiden van Nederland. Bij ons waait dan een koude noordoostenwind en sneeuwt het op veel plaatsen. Links de door het Europese model verwachte totalen in centimeters. De nadruk lijkt op Brabant en Limburg te liggen.
Lees ook:
| Gewijzigd: 26 december 2014, 15:12 uur, door Stefanv
Het lagedrukgebied ligt morgen om 13 uur, precies ten zuiden van Nederland. Bij ons waait dan een koude noordoostenwind en sneeuwt het op veel plaatsen. Links de door het Europese model verwachte totalen in centimeters. De nadruk lijkt op Brabant en Limburg te liggen.
Perfect, ik ben nu op de linker 13 in West-Brabant. Ik zal wel een timelapse maken vannacht voor alle friezen en groningers. | Gewijzigd: 26 december 2014, 15:13 uur, door thimod
Geen idee wat de waarheid gaat worden.. maar het is opvallend dat Hirlam nu noordelijker komt.
-afbeelding-
Het blijft afwachten, hopen en stressen
Kan niet wachten op EC 12Z! Verwwacht:
[/img]
Actueel
Lijkt er dus op dat het net ietsjes zuidelijker ligt dan voorspelt.
Kan niet wachten op EC 12Z!
Gaan genoeg modellen voor een zuidelijke koers . Gewoon afwachten is het beste, ik kijk ook niet naar de zudielijke koers, want als het dan noordelijk trekt ben ik teleurgesteld. Snowcasten ;)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
ik hoop dast geliek kriegst
ik hoop dast geliek kriegst
ja jurrie... vingers gekruist.. heb helaas geen toverstokje... dacht dat de karten wel geschud waren, maar niets is nog duidelijk... het onvoorspelbaren van het weer ....
EC : laat hem gedeeltelijk over Be trekken.
UKMO : Laat hem over N-Frankrijk trekken.
GFS :Laat hem in het westen Be overtrekken
WRF: Laat hem in het westen Be overtrekken (Actueel nog steeds gelijk met zijn run)
JMA: Laat hem over Antwerpen trekken
GEM: Laat hem in het westen Be overtrekken.
CMA: Laat hem onder Antwerpen trekken
Harmonie: Laat hem op de Grens met Fr/Be overtrekken.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
De bodem is afgelopen nacht al iets afgekoeld en zal zal ook komende nacht nog doen, bovendien zal de smeltende sneeuw de bodem in de eerste uren van de neerslag nog verder afkoelen. De accumulatie zal waarschijnlijk al in de vroege ochtend beginnen, al blijft dit natuurlijk een lastige kwestie.
Wij Limburgers heten u alle van harte welkom.
On topic: het is best helder hier nog hoelaat word de eerste neerslag verwacht in het oosten? Want dit zou ook invloed kunnen hebben op de temperatuur vannacht? Of heb ik dit mis?