Verder wens ik een iedere hele fijne dagen toe en dat we met zijn allen mogen zeggen. We hebben allemaal sneeuw zaterdag/zondag.
Dat idee kreeg ik ook al, iedere keer komt de hogedruk in het kielzog meegeslopen om telkens niet iets lager te komen, waardoor er nog maar in weinig gevallen een langdurig blok met koude lucht kan ontstaan
Wat ook opvallend is de temps voor de Hoge Venen : (Zondag op Maandag) Tot -20 gr.
| Gewijzigd: 25 december 2014, 11:09 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Goh wat is het spannend voor zaterdag, het zal echt die dag nowcasten worden!
Die dag zal 10km zuidelijker of noordelijker wel eens een wereld van verschil kunnen geven.
Ik ben wel blij dat ik in Antwerpen woon, lijk me daar toch goed te zitten voorlopig
In de meeste 2412 Uitvoer trekt het laag precies over het land. Ten noorden van de kern valt dan voornamelijk sneeuw. Hoewel het niet vriest voordat de neerslag begint, daalt de temperatuur als gevolg van de intensieve neerslag snel naar iets boven nul. De sneeuw zal dan bij voldoende intensiteit blijven liggen. Ten zuiden van de baan van de kern valt de neerslag wel enige tijd als sneeuw, maar wanneer de occlusie gepasseerd is, loopt de temperatuur daar op tot een graad of 6 aan de kust en een graad of 3 verder landinwaarts. De gevallen sneeuw smelt dan weer weg. De baan van het laag is dus bepalend voor de vorming van een sneeuwlaag, en die is nog absoluut niet zeker, zodat het nu niet mogelijk is om een uitspraak over te doen over waar de meeste sneeuw zal vallen. Het scenario van een westelijker zuidoostwaarts trekkend laag met slechts neerslag in een deel van het land is ook nog steeds mogelijk, evenals een scenario waarbij het grootste deel van het land in de zachte lucht komt. Echte zererheid komt er pas in de loop van donderdag of mogelijk pas vrijdag. @ VWK