alles zal nog wel 10 keer veranderen, hoeveel cm sneeuw er zal zijn, dat zullen we pas echt met zekerheid weten als alles gepasseerd is. Alles kan volgens mij nog
wbt de sneeuw voor zaterdag.. Gisteren liet ik een aantal kaarten zien van beide modellen. Nu met de nieuwe runs laten beide modellen het laag steeds zuidelijker langs komen, waarbij het zelfs zo is dat het noorden ineens geen sneeuw meer zou krijgen..
Maar wat het nou echt gaat worden..
wat ik niet begrijp is dat zowel de 850hPa temp en de theta-a kaarten eigenlijk aangeven dat de neerslag in de vorm van natte sneeuw zal vallen..
maar eens de komende runs afwachten wat deze kaarten gaan doen..
Mooi dat je dat zegt! Ik kreeg alle gal over mij heen toen ik dit aankaartte. Ik heb toen ook al gezegd dat men callie's berichten is GOED moet lezen. Hij verwoord dit echt meesterlijk goed!!! Maar lees dan niet alleen het positieve.....
Wacht nou maar rustig af, en geniet van de voorpret zal ik zeggen. Je ziet dat elke run weer anders kan zijn, dus misschien ligt het gebied vanavond weer wat hoger! Komop hé niet zo deprimerend op een mooie kerstdag !
Ondanks dat zaterdag steeds dichterbij komt, blijft het exacte verloopt van de dag nog altijd onzeker. De koers van de depressie bepaalt alles. Een kleine verandering kan bijvoorbeeld meer wind opleveren, met kans op storm. Maar ook de neerslagsoort is een lastige factor. Een noordelijkere koers van de depressie, ook al is dat maar een verschil van 50km, geeft net iets zachtere lucht en kan dus het verschil tussen sneeuw of regen betekenen.
zo erg is het allemaal niet, er zit gewoon een piekje in voor maandag vooral in het midden, noorden en westen omdat de wind even van zee gaat waaien, hierdoor loopt de temperatuur op, als je naar de pluim van zuid kijkt zie je dat die opwarming daar veel minder is, dat komt omdat de wind daar langer uit het noordoosten blijft waaien