En hoe zit het met het westen van België? Nog altijd regen ?
Voorlopig weinig verandering voor het westen ja..!
Kan je deze uitspraak met wat kaartjes ondersteunen?
En noord-Nederland/de wadden?
En noord-Nederland/de wadden?
En Limburg NL?
Ik denk dat er daar gewoon sneeuw valt, het laag trekt zuidelijk dus jullie krijgen een oostenwind. Hier in het westen van België trekt het laag net te noordelijk voor sneeuwval.
Bovenaan GFS12, onderaan GFS06
Kruist nu over n-belgie
Vragen over hoeveel en waar en wanneer kunnen dan bespaart worden en dat zorgt ook voor minder typwerk voor jezelf en minder werk voor de mods
Prettige feestdagen iedereen alvast, even alles vergeten en amuseren (maar hou toch die sneeuw(storm) in je achterhoofd voor zaterdag ).
| Gewijzigd: 24 december 2014, 17:03 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik denk dat er daar gewoon sneeuw valt, het laag trekt zuidelijk dus jullie krijgen een oostenwind. Hier in het westen van België trekt het laag net te noordelijk voor sneeuwval.
Eigenlijk ziet het voor het westen er nog zo slecht niet uit hoor de eerste neerslag word doodgewone regen maar als de zone terugtrekt ziet het nu ernaar uit dat de hele benelux sneeuw kan verwachten "zelfs wat boven zee" al is dit maar 1 cm, ik zeg wel hoe het er nu uitziet ook gaat KMI hierin mee
Dit is eigenlijk een bijna perfecte run van GFS, alleen sneeuw (misschien heel even voorafgaand door regen) en dit gaat in grote delen van het land een dikke laag opleveren, maar het is maar 1 model en maar 1 run, het zou behoorlijk mooi zijn als ECMWF dit gaat ondersteunen vanavond, want als dat zo is zitten we nog maar 2 hele dagen (donderdag en vrijdag) van de zaterdag af. Kortom mooie ontwikkelingen.
Wat ook wel leuk is, is dat verschillende weerbureau's een andere situatie geven: De ene zegt sneeuw, regen sneeuw, de andere zegt eerst sneeuw dan regen en weer een ander bureau meld regen overgaand in sneeuw. Spannend!