Loopt van vrijdagavond tot zondagmiddag.
Let op: Doordat de koers van het laagje erg moeilijk te bepalen is voor de modellen gaat dit vanavond weer helemaal veranderen. Zelfs op de dag zelf wordt het nowcasten hoe het laag gaat koersen.
EC00Z
Loopt van vrijdag op zaterdagnacht tot zondag op maandagnacht.
| Gewijzigd: 24 december 2014, 13:18 uur, door Stefanv
http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
Op dit kaartje zijn de maximale windstoten toch wel hoger later op de dag. Je ziet hier ook mooi de ligging van het laag. De zwaarste
windstoten zullen voor België zijn hoe de kaarten er nu bij liggen, maar dit heeft alles te maken met de ligging van het lagedrukgebied.
Gewoon afwachten dus hoe het laag zich zal verplaatsen. Hopelijk wat zuidelijker zodat de kans op sneeuw nog vergroot voor België :)
De winter slaat stevig toe in ons land. In en vooral na het komende weekeinde worden temperaturen berekend tot matige vorst in de nacht en ochtend. Dat betekent minima beneden de min 5 graden.
Zaterdag gaat regen op steeds meer plaatsen over in sneeuw en daalt het maximum van 6 naar 2 graden. Vanaf zondag draait de wind naar het noorden tot noordoosten en volgt instroom van arctische lucht.
Komende week kunnen er ook herhaaldelijk sneeuwbuien gaan vallen. Zelfs de vorming van een ijslaagje in het binnenland lijkt lokaal mogelijk.
Kerst verloopt aanvankelijk nog zacht. Morgen is het 7 graden en vrijwel droog. Vrijdag is het zonnig bij nog maar 4 graden en in de nacht naar zaterdag is het rond het vriespunt. Zaterdag volgen wind, regen en later sneeuw en wordt het een onstuimige dag. Daarmee lijkt de winter te beginnen.
Harde wind is mijn grote vriend als ik hem mee heb, maar een vervelende druiloor als ik hem tegen heb! | Gewijzigd: 24 december 2014, 13:55 uur, door just0408
In het verleden behaalde resultaten,bieden absoluut geen garantie voor de toekomst.Echter; heerlijk om te lezen dat soort enthousiaste berichten.
Meer weerkaartjes voor België en Nederland
Voor Nederland ja :p, voor België zit het nog niet mee
Nou Ruben. Deze pluim ziet er toch goed uit voor Belgie! Met de juiste koers van het laag ook bij jou koud!
| Gewijzigd: 24 december 2014, 15:03 uur, door Stefanv