Persoonlijk heb ik liever regen overgaand in sneeuw dan sneeuw overgaand in regen, anders krijg je zo'n papperige bende. Dat zou je ook zeggen als er al een plens regen is gevallen maar vaak als het daarna even doorsneeuwt is het wel te overzien, komt er een mooie laag.
Of zeg ik nou iets doms?
Nou ja ... doms.. het kan alle kanten op.. lees ook even een paar posts terug (pagina's) Regen is voor zaterdag zeker NIET uitgesloten..
en nu waag ik mij op glad ijs.. maar ik denk dat het overdag met name regen zal zijn met een mix van natte sneeuw en dat we pas zaterdag - zondag nacht echte sneeuw gaan krijgen.. maar er zit echt een hele grote "maaaar" in deze persoonlijke verwachting.. nowcasten zeg ik !!!
kijk maar eens naar de kaarten in deze post...
To be snowed or not... that will be the question
jp.. je post over de kraan staat in het winter kletstopic
| Gewijzigd: 24 december 2014, 12:05 uur, door Callie-P
Bron: winters weekend en daarna ijskoud vervolg!
| Gewijzigd: 24 december 2014, 12:07 uur, door Supercell
Zaterdag verloopt grijs en regenachtig met de meeste neerslag voor de middag. Ten zuiden van Samber en Maas en zeker over de Hoge Venen valt er nog regelmatig sneeuw en kan er uiteindelijk zo'n 10 cm sneeuw vallen, mogelijk nog wat meer. Elders kunnen er in de namiddag nog winterse buien opduiken met gevaar voor gladde wegen. Bezuiden Samber en Maas is er gevaar voor uitgebreide gladheid door sneeuwval! Maxima rond 4 graden bij een krachtige wind die later snel afneemt tot matig, eerst uit zuid, ruimend naar west met voor de middag nog rukwinden tot 70 km/h.
Zaterdagnacht komen er vooral over het westen opklaringen voor met nog kans op een sneeuwbui. In de Ardennen is het nog bewolkt met nog soms wat sneeuwval. Overal, behalve in de kuststreek, kan het gevaarlijk glad worden door sneeuw of aanvriezende natte weggedeelten! Minima in het centrum rond het vriespunt en rond +2 graden vlak aan zee.
Waarom woon ik weer net aan de Belgische kuststreek elk jaar opnieuw het zelfde liedje maar je weet nooit ik laat mijn hoofd nog niet hangen | Gewijzigd: 24 december 2014, 12:20 uur, door siemen
Voor Nederland is de kans groter dan voor België omdat het laag waarschijnlijk net te noordelijk trekt voor sneeuw in België, jammer ! Maar kan nog allemaal veranderen he. Hopelijk trekt het laag op de volgende runs wat zuidelijker
Voor Nederland is de kans groter dan voor België omdat het laag waarschijnlijk net te noordelijk trekt voor sneeuw in België, jammer ! Maar kan nog allemaal veranderen he. Hopelijk trekt het laag op de volgende runs wat zuidelijker
Afwachten dus...
Ik zag gisteren nog een plaatje voorbijkomen dat bijvoorbeeld Noord-België ook sneeuwkansen had, laat ons dus maar duimen
- front bereikt de kust van belgie en brengt daar regen
- in het centrum van belgie en zuidwest nederland gaat de regen over in natte sneeuw en kan er een papperig laagje van 1-2 cm ontstaan, later gaat dit over in regen, aan de belgische kust wordt het mogelijk zelfs droog
- Het front bereikt het noordoosten van nederland en de neerslag gaat volledig over in droge sneeuw, er kan hier een sneeuwdek ontstaan van 10 cm en plaatselijk nog wel meer.
- In de avond trekt het front terug naar het zuiden en brengt sneeuw in belgie en zuid nederland, ik verwacht hier een accumulatie van 2 tot 6 cm.
dit is hoe het volgens de huidige runs gaat uitpakken, dit kan natuurlijk nog altijd veranderen
| Gewijzigd: 24 december 2014, 12:38 uur, door Jenss
Waarom woon ik weer net aan de Belgische kuststreek elk jaar opnieuw het zelfde liedje maar je weet nooit ik laat mijn hoofd nog niet hangen
Hetzelfde woon hier in het West Vlaamse Koekelare