Edit Stefanv: Oper00Z ligt in het weekend redelijk bovenin het ensemble! Gemiddelde voor in het weekend is nog kouder dan de 18Z pluimen(zie hieronder). | Gewijzigd: 24 december 2014, 06:53 uur, door Stefanv
Midden
Zuid
Noord-Oost
En de staafdiagram van ECMWF12Z
En om af te sluiten nog een stukje uit de KNMI Guidance van deze vroege ochtend:
Samenvatting EPS-periode:
Aanvankelijk grote kans (80%) op een winters weertype met vooral 's nachts vorst en overdag temperaturen rond nul. In loop van deze verwachtingstermijn wordt de onzekerheid te groot om uitspraken te kunnen doen.
Fijne feestdagen iedereen!
| Gewijzigd: 24 december 2014, 06:58 uur, door Stefanv
Mocht het wel op z'n plaatsvallen, dan kan men her en der in den landen ongeveer een cm of 30 aan sneeuw ontvangen.
Die vorst (lees: winter) komt er zeker wel. Voor schaatsminnende Nederland breken er interessante tijden aan.
op het werk vertelde ik dit zojuist (ben dakdekker) die verklaarde me nog immer voor gek.
op het werk vertelde ik dit zojuist (ben dakdekker) die verklaarde me nog immer voor gek.
Haha zonder gein, me vriendin zei precies het zelfde :p spannende dagen heb er zin in oowja voor ik het vergeet iedereen fijne kerst dagen(sorry on topic)
Vooruitzichten
Dalende temperaturen, vooral op zaterdag vrij grote kans op veel wind en substantiële (natte)sneeuwval. In de nieuwe week grote kans op een aanhoudend winters beeld met overdag temperaturen iets boven nul en 's nachts lichte tot matige vorst.
Vrijdagavond: smeltende sneeuw en regen
Zaterdag overdag: regen
Zaterdag na zonsondergang: regen overgaan in smeltende sneeuw en tot slot in sneeuw
Volgens de huidige kaarten verwacht ik zo'n 5 cm voor onze provincie maar dat kan nog meer worden!!
Pluim van GFS 00 trekt de lijn door van de 18h run
Hieronder een kaartje van EC en GFS.. zoek de verschillen . ( overigens gaan beide modellen over op sneeuw (za-zo nacht) )
Ik ga toch echt even een slag om de arm houden... call me sceptic
| Gewijzigd: 24 december 2014, 10:12 uur, door Callie-P