| Gewijzigd: 23 december 2014, 23:55 uur, door just0408
Dat gebiedje met 35 cm in noord Duitsland kan ook zomaar een dezer dagen voor Nederland worden berekend!! Het is net hoe het gaat vallen en dat is nog helemaal niet zeker. Als het gewoon een beetje meezit krijg ik gewoon een dik pak sneeuw. | Gewijzigd: 23 december 2014, 23:37 uur, door just0408
waar vind je deze kaarten
http://www.wetter3.de/animation.html
| Gewijzigd: 24 december 2014, 01:01 uur, door Justin
Dit verbaast mij niet, gezien de diepvrieskou in het noorden van Scandinavië. Koude lucht is zwaar, hetgeen kan leiden tot opbouw van hoge druk. En dan wordt de veel genoemde depressie naar het zuiden gedrukt.
Overigens viel mij al op in de vorige "ongunstige" runs van GFS dat de depressie voor zaterdag zich ging splitsen. De eerste tekenen van de ommekeer.
Deze kaart geeft aan hoeveel ProcenT kans er is op sneeuw in de weergegeven gebieden. Daarmee duiden ze niet op de hoeveelheid. De rode stippellijnen geven de 0 graden hoogtes aan. (bijv. 400m = 0gr. --> alles daaronder is + 0) | Gewijzigd: 24 december 2014, 00:45 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Fijn dat je zo scherp bent:) dacht al 90cm sneeuw in het midden van het land:O XD
Maar zoals hierboven vermeld zijn het procenten | Gewijzigd: 24 december 2014, 00:46 uur, door weertje
Snow Risk en Snow Level. Oftewel de kans op sneeuw en op welke hoogte er sneeuw valt. Dit is geen rocket science.
Super kaarten overigens, tijdje geleden dat het er zo positief voor heeft gestaan.