Ja inderdaad, maar het kan nog allemaal veranderen, hopelijk schuift de sneeuwgrens nog wat op naar het westen. Het zou jammer zijn als heel NL en BE sneeuw krijgen buiten de westhoek voor ons
Prachtig!Laat maar komen,
Edit svenne: afbeelding uit citaat gehaald | Gewijzigd: 23 december 2014, 21:51 uur, door Sven
Alvast bedankt!
ik denk niet dat we dat al precies kunnen weten. het is nog ver weg.
De kansen zijn op dit moment door het knmi afgegeven als 50/50. Als je bedenkt dat gisteren of eergisteren het knmi wintersweer niet eens in de mond nam is dit een hele verbetering. Maar nog steeds is het voor de hele Benelux afwachten waar de sneeuw gaat vallen en of het stiekem geen regen wordt...en max temps... Lees mijn openingspost nog maar es.
Wat al vele malen genoemd is maar dit zijn een paar factoren die van belang zullen zijn voor de type neerslag, of het blijft liggen en natuurlijk waar.
- Hoe trekt het laagje langs ( noordelijk of zuidelijk)
- Met welk tempo ? of blijft ze zelfs even hangen ?
- Wat gaat de intensiteit zijn van de neerslag
| Gewijzigd: 23 december 2014, 22:03 uur, door Callie-P
Als leek schat ik die kans op 70% in.
Uitgaande van het ECMWF (en UKMO) is die kans op dit moment wel heel erg groot, zou zelfs zeggen bijna 100 procent. Een groot voordeel is dat de 2 nachten daarvoor kouder worden met vorst aan de grond zodat de grond wat afkoelt. Daarbij is het dauwpunt goed, bovenluchttemperaturen zijn goed, en grondtemperatuur zal gezien de meest recente ECMWF zelfs nauwelijks boven nul komen, al helemaal niet in hevige sneeuwval.
Maar nogmaals, dit is zoals de kaarten er NU bij liggen. Morgen kan alles weer anders zijn. Maar hoe verder we richting zaterdag komen hoe beter alles word, alleen GFS krabbelt nog een beetje tegen, maar denk dat dat wel bijdraait.