Modelbeoordeling en onzekerheden
De onzekerheden tekenen zich duidelijk af vanaf 28 december. We zien in een 25 tal oplossingen dat het genoemde laag aan de grond via Engeland naar Scandinavië trekt. In dit scenario blijft de stroming zuidwestelijk en de aangevoerde lucht behoorlijk zacht. De andere helft van de oplossingen laat het laag naar Centraal-Europa trekken waardoor de stroming in ons aandachtsgebied aflandig wordt en de aangevoerde lucht kouder. Op de nog langere termijn (week 2) zien we dat het merendeel van de oplossingen een uitloper van een hoog boven Nederland tonen. De positionering van de rug-as is dan bepalend voor het temperatuurverloop, de meeste oplossingen tonen een rug-as ten zuiden van onze omgeving met een aanvoer van zachte lucht....
KNMI neigt dus naar de warme kant maar met een iets andere positionering kunnen ze er zomaar naast zitten. Wordt spannend komende week
| Gewijzigd: 23 december 2014, 10:33 uur, door erik
De kans is aanwezig dat het juist alleen in het westen gaat sneeuwen en niet in het oosten.
idd, alle kansen zijn er nog, zowel positief als negatief
De kans is aanwezig dat het juist alleen in het westen gaat sneeuwen en niet in het oosten.
ik heb mijn hoop is een keer op het noorden gevestigt
ik heb mijn hoop is een keer op het noorden gevestigt