Daar sluit ik mij volledig bij aan Prima job Cookiebakker !
Danku!
Zo zie je maar dat er dus ook genoeg kans is voor het (zuid)westen.
| Gewijzigd: 23 december 2014, 18:26 uur, door Stefanv
OT: Wel opvallend wat EC nu doet. Het front laten stagneren in een lijn grofweg Leeuwarden - Nijmegen. Het lijkt nu zelfs dat NO-Nederland helemaal buiten schot blijft. Maargoed, genoeg andere modellen die de neerslag wel voor het hele land aangeven dus nog genoeg kansen. Wel hele mooie run weer, en ook heel erg positief dat de Oper om is, en vooral: De sneeuw voor zaterdag komt steeds vaker terug.
Je ziet duidelijk dat het gemiddelde hier totaal geen waarde heeft: Het word het een of het ander. of winter met temperaturen rond of onder nul, of kwakkelweer met 4,5,6 graden. Echter, opvallend veel leden kiezen voor de warmere variant, in tegenstelling tot vorige runs. Opvallend wel is dat wanneer de Oper om is, ineens alle andere leden voor warmer weer gaan. Alsof ze niet tot een afspraak willen komen.
Maargoed, we zijn misschien wel wat te verwend de afgelopen runs. Er kan nou eenmaal een wat mindere bij zitten. Zou zomaar kunnen dat we morgen weer wakker worden met een koude pluim. Kaarten voor zaterdag zijn in ieder geval gunstiger met het laagje zuidelijker, daarna word gewoon afwachten.
Je ziet duidelijk dat het gemiddelde hier totaal geen waarde heeft: Het word het een of het ander. of winter met temperaturen rond of onder nul, of kwakkelweer met 4,5,6 graden. Echter, opvallend veel leden kiezen voor de warmere variant, in tegenstelling tot vorige runs. Opvallend wel is dat wanneer de Oper om is, ineens alle andere leden voor warmer weer gaan. Alsof ze niet tot een afspraak willen komen.
Maargoed, we zijn misschien wel wat te verwend de afgelopen runs. Er kan nou eenmaal een wat mindere bij zitten. Zou zomaar kunnen dat we morgen weer wakker worden met een koude pluim. Kaarten voor zaterdag zijn in ieder geval gunstiger met het laagje zuidelijker, daarna word gewoon afwachten.
Toch ga ik je even nuanceren
Als eerste de pluim.. de schaal is veranderd waardoor hij minder lijkt... hieronder 3 pluimen met de nieuwste onderaan.. daarop zie je dat het wel meevalt.
Het gemiddelde : Oper en Control.. ja eens die volg ik niet.. maar het gemiddelde heeft echt wel waarde...
Als je die namelijk pakt kun je best wel goed inschatten waar de temperaturen ongeveer gaan rondhangen.. Mij zegt het bijvoorbeeld samen met de overige groene leden dat de temperatuur ongeveer tussen de 4 en 8 graden overdag zullen zijn en dat er in de nacht kans op nachtvorst is.
Hier in het westen zal de max temp meer richting de plus acht zijn en in het (noord) oosten meer rond de 4 graden (of lager)
| Gewijzigd: 23 december 2014, 14:02 uur, door Stefanv
hopen dat het zo blijft.