Edit Callie-p : geeft niets kan gebeuren | Gewijzigd: 22 december 2014, 12:04 uur, door Callie-P
<plaatje>
Hebben ze daarvan ook een accumulatie kaart? Dat vraag ik me ook af heb er namelijk nog niet een gezien dus weet het zelf ook niet.
Overdag net boven nul en in de nacht lichte vorst..
Bedenk dat dit zelfs positiever uit kan pakken mocht er sneeuw vallen.. dan wordt die lichte vorst zomaar matige vorst..Gaat het stoplicht op vol oranje of zelfs groen na het weekend ???
Dat is mooi, dan kan ik de hele week blijven checken of het ook tot 'witte' neerslag komt in de animatie. Ik zie het betreffende neerslaggebied al dichtbij genaderd en vooralsnog is alles blauw. Ik kan ook de windsnelheden en temperatuur enzovoorts blijven volgen op die animatie.
Je kan hem ook op internet uitchecken, maar dan slechts 2 dagen vooruit: www.meteoearth.com | Gewijzigd: 22 december 2014, 12:41 uur, door just0408
-----------------------------------------------------------------------------
Weerplaza heeft weer een update geplaatst:
De scenario's voor Nederland lopen uiteen van;
1) Lagedrukgebied richting IJsland/noordelijke Noordzee/Midden-Zweden: bij ons zacht weer met maxima tussen 7 en 11 graden, regen en een stevige wind, mogelijk storm.
2) Lagedrukgebied via Schotland naar Benelux/zuidelijke Noordzee: kans op (zware) storm, veel regen en zacht, eerste neerslag mogelijk als (natte) sneeuw, en na de passage kans op winterse buien en kouder weer
3) Lagedrukgebied naar West-Frankrijk: eerst wind, regen en zacht, daarna kouder met winterse buien of sneeuwbuien. Maxima tussen 3 en 7 graden, 's nachts soms lichte vorst.
Scenario 1: 20% kans
Scenario 2: 60% kans
Scenario 3: 20% kans
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Weerbericht+kerstweek+%282%29/2139 | Gewijzigd: 22 december 2014, 13:28 uur, door reedtimmer
http://www.knmi.nl/exp/pluim/ en dan zie je links onder het kopje kansverwachtingen de verschillende staafdiagrammen.
Ook lijkt deze periode zeer goed op die van januari/maart 2013 toen zagen de pluimen er identiek het zelfde uit (In het begin van de 2de week van januari waren er al voorspellingen van een mogelijk winterinval maar niets was nog zeker, tot we donderdag 10 januari waren Een noordelijke tot noordoostelijke stroming zou op gang komen waardoor de temperaturen bij ons langzaam zou gaan dalen, en dit voor een langere periode) zoals we allemaal weten is er nieks veranderlijk dan het weer en kan het met kerstmis er totaal anders uit zien ps we gaan nu steeds meer de goede kant uit.
Ik zal vanavond ook eens een uitgebreide post plaatsen want er zit nu toch echt wel potentie in de lucht qua winterweer.
ook dit komt telkens terug een Noordstroming
Lijkt inderdaad op het scenario van '78/'79.
Zou me niet verbazen wanneer dit gaat gebeuren.
daar ben ik het niet mee eens, gfs laat in het oosten sneeuw zien en de sneeuwvalgrens ligt in het midden rond 200 m, natte sneeuw dus waarschijnlijk
bovendien ligt het dauwpunt onder 0 | Gewijzigd: 22 december 2014, 16:09 uur, door Jenss