Edit jenssweerts : ik heb even je post verplaatst naar het juiste topic | Gewijzigd: 13 december 2014, 13:06 uur, door Jenss
Ik had ooit een keer mn teen zwaar gekneusd,dus gelijk naar ziekenhuis voor foto's zonder verwijsbrief,maarja was dan ook voor huisartsen toen bijna sluitingstijd,dus kon gelijk door in ziekenhuis voor foto's,dus lijkt me wat sterk dat je zomaar geweigerd wordt,zolang je het maar ernstig genoeg maakt of laat lijken;)
Edit justinos: je linkjes even aanklikbaar gemaakt. | Gewijzigd: 13 december 2014, 16:14 uur, door Justin
We hebben op onze Facebook pagina ook de mensen naar hun ervaring gevraagd. Daar ontvingen we de volgende reactie:
Citaat van Sandra Steinvoort van der Sar (via Facebook) misschien kan Kyra ook op gezondheidsplein posten of bij een groep die heet durf te vragen .. Mag het daar niet weten ze vast wel in welke groep het wel kan /mag .. Heb er ook nog niet van gehoord, anders had ik wel een pb gestuurd.In ieder geval heel veel sterkte en beterschap
Sterkte verder, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en je van je klachten verholpen kan worden. | Gewijzigd: 13 december 2014, 16:24 uur, door Justin
Ik hoop dat je weer snel van je klachten af bent... Zelf ben ik 2 jaar terug op de zolder een keer tegen de grond geslagen door de bliksem
die wel heel dichtbij insloeg tijdens het filmen: Onweer is een heel mooi verschijnsel maar blijft erg onvoorspelbaar en gevaarlijk.
| Gewijzigd: 13 december 2014, 20:26 uur, door onweerwoudenberg
ik ben zelf ook indrirect geraakt door de bliksem .
mijn ervaring was , een samen trekking van de spieren pijnlijke speieren ( spier pijn ) en een metaal smaak in mijn mond ( net of ik op een roestige spijker zat te kauwen ) tevens een knallende hoofdpijn en een vreemde wijze van duf zijn .
ik stond ruim 400 a 500 meter af van de inslag bij ons op het veld ( waar ik meestal chase ) en op het zelfde moment bij de inslag kreek ik deze verschijnselen . daar ik zelf EHBO-er ben en het niet vertrouwde ben ik de zelfde avond nog even langs de CHP ( centrale huisartsen post ) geweest .
en daar uit bleek toch echt dat ik indriect getroffen was door de bliksem en daar door is mijn hart vanslag ge raakt en moet ik nu medicatie slikken .
dus het is echt levens gevaarlijk om in open vel of waar dan ook ( buiten een huis en beschutte plek ) te gaan jagen op onweer ...
ik raad dus ook idereen aan om als je toch wilt gaan jagen schoenen aan te doen met rubberen zolen ( dit heeft mij gewoon weg gered ) en een afdak dan wel woning te vinden waar je kunt gaan foto's maken . ga nooit onder een boom of een paal staan en nooit in open water zwemmen dan wel staan en ook niet in een open veld waar jij het hoogste punt blijkt te zijn .
kort om als je bliksem in slaat en je krijgt wat mee en je voeld je niet echt fijn en lekker na de inslag ga meteen naar je arts toe en of CHP toe .
Bliksem slaat in op stormchaser
Hopelijk ben je hiermee wat geholpen. Ik heb trouwens ook gelezen dat de effecten van elektrocutie pas enkele uren na de inslag zichtbaar worden in de vorm van misselijkheid, duizeligheid. Je lichaam maakt als het ware giftige stoffen aan en dan is een bezoek aan het ziekenhuis binnen de eerste minuten van enorm belang!
Jeetje, je hebt ongelooflijk veel geluk gehad. Je wilt ons de lichamelijke klachten besparen, maar die zijn wel degelijk van belang. Niet alleen je hart en longen, hoe zit het met je geheugen - aangezien je even buiten westen bent geweest - , merk je verschil? Zijn je trommelvliezen nog oke. Heb je brandwonden, etc etc. Ik zou als ik jou was toch even langs het ziekenhuis gaan. Als ik me niet helemaal vergis moet er in Groningen een contactgroep zitten voor mensen die (in) direct getroffen zijn door de bliksem. Als het ziekenhuis niet zou willen helpen, kan je wellicht contact opnemen met slachtofferhulp. Misschien kunnen zij je ook nog informatie geven wat te doen en hoe nu verder.
Sterkte en neem even de tijd om op te knappen.
Dit is mijn theorie: Ik denk omdat wij veel water bevatten. Water in ons lichaam bevat opgeloste zouten, in vorm van ionen. Als deze zouten opgelost zijn; geleiden ze dus supergoed elektriciteit door ons lichaam.
Mooi filmpje, maar ik heb het over een andere onweersbui, een dag eerder, op Camping C.