Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Het meest recente zware onweer zal je het meeste bijblijven.
In dit geval is het tot nu toe voor de kop van NH mei 2009
Hoop elk jaar dat dat geevenaard wordt maar tot nu toe niks.
Vandaar dat dat al jaren in mijjn onderschrift staat.
Hoop nu volgend jaar op een evenaring.
Ooit was in 88 of 89 een enorm onweer s.nachts hier in NH
De zwaveldampen hingen in de lucht. Was gewoon eng.
Dus blijkbaar is eens in de 10 jaar een evenaring.
Op naar 2019 Lol
Het onweer van 25 op 26 mei 2009 is ook voor mij onvergetelijk. Het kwam in Ten Post even voor 5 uur en na een korte pauze echt heel veel ontladingen gezien! Heel veel mooie ontladingen ook en onderweg naar ons werk een gifgroene lucht. Tja, in mijn leven veel onweer meegemaakt, maar dit was echt onvergetelijk.
Dat komt omdat het hier in de buurt lang niet zo spectaculair was Hunder! Ik kan me herinneren dat mijn zus die dag overdag zei dat ik bij haar moest komen logeren vanwege het verwachtte onweer. Zij woont in Haarlem. Dat heb ik toen om verschillende redenen niet gedaan. 's Avonds was ik met mijn vriend gaan wandelen (prachtig mooi warm weer was het) en werd door mijn zus opgebeld. Dat het bij hun verschrikkelijk tekeer ging en of ik al spijt had Ja dus, en nu 5,5 jaar later heb ik nog steeds spijt. Bij ons onweerde het 's nachts nog wel, maar lang niet erg als in andere delen van het land. Gemiste kans, die ik de volgende keer zeker niet zal laten schieten!
Edit Stefanv: Je eigen tekst even uit het citaat gehaald | Gewijzigd: 12 december 2014, 11:01 uur, door Stefanv