Hier nog erger,blijft op 0bft hangen,maar dat komt dan omdat gistermiddag de windmeter 'overleden' is,dus later vanmiddag of morgen maar nieuwe erop zetten:P
Van 12/12 21u tot 13/12 14u : Een intense storing trekt vandaag over ons land en zal bezuiden Samber en Maas blijven slepen tot morgenvoormiddag. Er kan tussen deze middag en zaterdagmiddag daar lokaal tot 30 à 35 mm regen vallen met kans op lokaal wat overlast.
Hier was het hoogtepunt echt op het koufront, mijn weerstation heeft een windstoot van 88 km/h gemeten
Edit stefanv: Link klikbaar gemaakt
| Gewijzigd: 12 december 2014, 11:45 uur, door Stefanv
12:40: De windstoten op het koufront vallen mee. Vanmiddag blijft het nog wel onstuimig met kans op enkele zware windstoten rond 75 km/uur, maar het hoogtepunt van de storm is duidelijk voorbij. Gedurende de middag zwakt de wind steeds verder af en eind van de middag is de kans op zware windstoten verdwenen. Hiermee sluiten we het live-blog.
http://nieuws.weeronline.nl/live-blog-zuidwesterstorm/
ik had er ook meer van verwacht, maar dat verwachten we van elke storm.
Hier toch een windstoot gemeten van 88 km/h en er is 20.0 mm gevallen
Hier toch een windstoot gemeten van 88 km/h en er is 20.0 mm gevallen Ik had niet zo veel tijd om te posten vandaag maar vanmorgen ook al wat stations bekeken achter het fornt, en dat gekoppeld aan slechts geel op meteoalarm en grotendeels oranje bij NWC en de buitenlandse partners leken er al een beetje op te wijzen. En inderdaad, we verwachten vaak teveel van iedere depressie die dieze kant op komt.
Maar een enkeling komt ook recht op ons met het windveld en maar een enkeling is zo zwaar als het er in eerste instantie uit lijkt te zien. Dus als we de volle laag krijgen is het de enkeling van de enkelingen.
Hier toch een windstoot gemeten van 88 km/h en er is 20.0 mm gevallen
Ik lees hier en daar dat het zelfs aan de kust meevalt, dus wel jammer maar helaas. Niet negatief bedoelt, maar met dit soort extremen vallen wij als Nederland wel vaker buiten de boot.