mvg. Vera (Wenduine)
Hey Ruben,dan zal binnen de kortste keren Antwerpen ook wel in de prijzen vallen.Want als het zwart ziet belooft het gewoonlijk niet veel goeds.
Dat is typisch, heb ik al vaker meegemaakt.
De buienlijn komt nu aan, en we hebben slagregens. Ik vrees voor overstromingen in de buurt. De rivieren staan nog steeds zeer hoog (lees alarm of waak) en voor de buienlijn was het hier al een puur uur lichtjes aan het regenen.
Vanochtend ben ik gaan joggen, er lagen al een paar bomen om en de velden en grachten stonden vol water.
Edit: ondertussen is de buienlijn al gepasseerd, binnen eenminuutje was het hevigste voorbij. Het blijft natuurlijk wel rustig verder regenen. | Gewijzigd: 10 januari 2015, 15:42 uur, door Sake
in heel mijn leven ( dus in de voorbije 17 jaar) heb ik het nog nooit zo warm gezien in januari. De maxima die ik vandaag heb mogen noteren zijn waarschijnlijk zeer uitzonderlijk : 17,8°C! De temperatuur werd gemeten rond 13 uur vanmiddag. Nu is de vraag: is het ook zo warm geweest tijdens deze namiddag bij jullie? Toen de regen kwam opzetten rond 15 uur is de temperatuur meteen gezakt naar "wat lagere temperaturen": 13 graden. | Gewijzigd: 10 januari 2015, 17:04 uur, door BertD
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
in heel mijn leven ( dus in de voorbije 17 jaar) heb ik het nog nooit zo warm gezien in januari. De maxima die ik vandaag heb mogen noteren zijn waarschijnlijk zeer uitzonderlijk : 17,8°C! De temperatuur werd gemeten rond 13 uur vanmiddag. Nu is de vraag: is het ook zo warm geweest tijdens deze namiddag bij jullie? Toen de regen kwam opzetten rond 15 uur is de temperatuur meteen gezakt naar "wat lagere temperaturen": 13 graden.
Er zijn vandaag in een aantal plaatsen dag records gebroken wat betreft de maximale temperatuur.
Als eerste hieronder het kaartje met de maximumtemperaturen van vandaag:
Ik heb drie extremen eruit gehaald. Er zullen vast wel meer records zijn gebroken.
| Gewijzigd: 10 januari 2015, 18:04 uur, door reedtimmer