Ik vrees trouwens dat het hier morgen weer spekglad zal zijn. Nu is het aan het vriezen, later in de nacht gaat het ijzelen(ik hoop stiekem op sneeuw)
en hierna klaart het nogmaals op en gaat het opnieuw vriezen
edit: steeds meer sneeuw tussen de regen Hier gewone regen, de neerslag is hier ook niet intens genoeg, zo krijgen we geen neerslagafkoeling...
Hopelijk gaat de neerslagintensiteit wat omhoog Het KNMI verwacht dat de neerslag daar pas rond het middaguur meer zal overgaan in smeltende sneeuw, we zullen zien!
edit: steeds meer sneeuw tussen de regen Hier gewone regen, de neerslag is hier ook niet intens genoeg, zo krijgen we geen neerslagafkoeling...
Hopelijk gaat de neerslagintensiteit wat omhoog Het KNMI verwacht dat de neerslag daar pas rond het middaguur meer zal overgaan in smeltende sneeuw, we zullen zien!
hier nu heel dikke vlokken, wel heel nat
Is op komst naar hier, er zitten nu al enkele vlokken tussen de regen in
das vreemd want hier is het nu terug gewone regen
net ten zuidoosten van me wordt serieuze sneeuwval gemeld die ook blijft liggen(omgeving leuven, diest ,geel) | Gewijzigd: 3 januari 2015, 12:06 uur, door Jenss
net ten zuidoosten van me wordt serieuze sneeuwval gemeld die ook blijft liggen(omgeving leuven, diest ,geel) Waar de intensiteit hoog is, daar is de kans groter op vlokken. Hier zakte de intensiteit daarnet en verdwenen ook de vlokken.
Het ziet er zelfs vrij 'droog' het komende uur op de buienradar voor hier.
klopt exact met de kaarten...
even een tabel bij Johan Alpenman gehaald:
https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/sneeuwvalgrens-1
12 = 0
15 = 250
18 = 500
21 = 750
24 = 1000
27 = 1250
30 = 1500
33 = 1750
36 = 2000
39= 2250
42= 2500
en kijk wat we volgens Hirlam nu hebben.. 18 en boven Alkmaar zelfs 17..:)
| Gewijzigd: 3 januari 2015, 14:54 uur, door Callie-P
Volgens mij had ik al zoiets gezegd dat de modellen stiekem toch alleen maar regen aangaven.. dus je had het kunnen weten
linkje naar postje...
Valt nog mee, hier al 25 mm sinds middernacht en begint gewoon nog harder te regenen
Toen ik daarstraks de kippen ging eten geven/opsluiten, staken mijn laarzen vast in de modder.