je mist niks aan deze drab... zo zwaar en plakkerig dat je je ato iet eens fatsoenlijk sneeuwvrij krijgt als je boodschappen wilt gaan doen
Citaat van doppie, zaterdag 27 december 2014, 10:39 uur Citaat van jcroon, zaterdag 27 december 2014, 10:22 uur Citaat van Sepp, zaterdag 27 december 2014, 9:51 uur Citaat van Callie-P, zaterdag 27 december 2014, 9:48 uur dooit hier nu flink.. sneeuw is van de bomen en op de grond ligt een papje... yuk.. maar het is wel echt koud... vanavond gaat dit bevriezen.. Troost, overal is het maar papperig. Kwaliteitssneeuw is er nergens te vinden Overigens heb ik, voor hier althans, het idee (kan het niet staven , ik heb vannacht geslapen dus kon geen waarnemingen doen) dat er nooit "droge"sneeuw gevallen is, alleen veel natte sneeuw, en dat is dan wel anders dan de verwavhtingen.
Ik was vannacht om 4 uur wel even wakker. Toen sneeuwde het ook al behoorlijk hard maar dat was echt natte sneeuw dat zo het putje in stroomde. Volgens mij is het dus wel degelijk overgegaan in 'drogere' sneeuw omdat het later wel bleef liggen. Om half 8 lag er al een paar centimeter. Sneeuwt nu ook nog goed door trouwens. Ook natte sneeuw blijft wle even liggen als er maar genoeg valt zoals nu.
Berichten samengevoegd door Stefanv
je mist niks aan deze drab... zo zwaar en plakkerig dat je je ato iet eens fatsoenlijk sneeuwvrij krijgt als je boodschappen wilt gaan doen
Ik vind de sneeuw nu langzamerhand toch wel mooier worden.
De temperaturen (in de sneeuwgebieden) zijn ook duidelijk aan het zakken.
Hier in Beuningen, nu toch droge sneeuw. (laatste half uur)
Misschien een kleine pleister op de wond Maar de kinderen hebben wel lol.
Maar wat zijn de verwachtingen voor vandaag? Krijgen we hier in het ''warme'' zuiden nog droge sneeuw?
Het sneeuwt hier nu matig/hard. Nu zo'n 8cm (op de kliko) niet op de grond.
Maar temp daalt, het is niet meer die drab van 1 tot 2 uur geleden.
Als het neerslag gebied zo blijft draaien, dan kan er nog wel wat bijkomen.
Ik denk dat er voor de mensen in zuid-limburg ook echt nog wel sneeuw gaat vallen. (gezien het neerslag gebied later naar het zuiden wegtrekt) Maar later op de dag.
1 voordeel is dan, dat de temperaturen al gezakt zijn op dat tijdstip.
Het sneeuwt hier nu matig/hard. Nu zo'n 8cm (op de kliko) niet op de grond.
Maar temp daalt, het is niet meer die drab van 1 tot 2 uur geleden.
Als het neerslag gebied zo blijft draaien, dan kan er nog wel wat bijkomen.
Ik denk dat er voor de mensen in zuid-limburg ook echt nog wel sneeuw gaat vallen. (gezien het neerslag gebied later naar het zuiden wegtrekt) Maar later op de dag.
1 voordeel is dan, dat de temperaturen al gezakt zijn op dat tijdstip. Zo denkt GFS er ook over. (zie discussie topic)
ff kantelen nog, die avatar Silvato.
Trouwens ben jij dat op die foto? Je hebt dezelfde jas als mij. | Gewijzigd: 27 december 2014, 11:13 uur, door just0408
ff kantelen nog, die avatar Silvato.
Ik zou niet weten hoe ik dat doe met mijn telefoon.
Om 12 uur vannacht lag er hier in roeselare wat sneeuw maar om 1 uur vannacht was die alweer verdwenen helaas.
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Temperatuur is ook aan het zakken, net over de grens zitten ze al bijna aan het vriespunt.
Wordt wel opletten op de wegen met al dat water!!! (zout spoelt ook weg)