Hoewel veel skigebieden al reeds geopend zijn moet de echte winter duidelijk nog zijn intrede doen. Daar lijken we nu echter van aan de vooravond te staan. Zelfs het Sauerland is op dit moment met veel succes de pistes aan het 'besneeuwen'!
Veel groene pistes en dalen in de Alpen zullen "hopelijk" vanaf volgende week dan toch eindelijk bedekt gaan worden met het witte goud. De vooruitzichten worden in ieder geval steeds beter, dat wordt ook wel eens tijd
Sneeuwval komende 5 dagen, voor de Oostelijke Alpen valt het nog wat tegen maar met temperaturen die flink omlaag gaan kunnen de sneeuwkanonnen hierbij goed werk gaan verrichten:
Bron: sneeuwhoogte.nl
Ga jij deze winter op wintersport? Kan je ook niet wachten tot het eindelijk zover is? Wanneer valt nou eindelijk die sneeuw?! Discussieer en klets hier over de wintersport. Heb je mooie foto's van jouw wintersport vakantie? Deel ze in het winter foto/video topic! Losse foto's mag je ook in dit topic kwijt.
Voor een ieder die op wintersport gaat: Viel Spaß!! En oja, laat ons vooral meegenieten van jouw verhalen!!
| Gewijzigd: 23 februari 2017, 12:11 uur, door Joyce.s
Ruhrquelle in het Sauerland van afgelopen vrijdag:
Ruhrquelle in het Sauerland van afgelopen vrijdag:
Haha. Maar skiën zullen ze!
Edit: Kleine piste zie ik nu, de rest zal vast nog wel dicht geweest zijn. Daar komt nu in ieder geval snel verandering in.
Edit 2: Lees nu dat skiën bij de Ruhrquelle al vanaf 15 november mogelijk is met dank aan de sneeuwkanonnen. | Gewijzigd: 3 december 2014, 13:42 uur, door Justin
Kaartje van sneeuwhoogte.nl voor de sneeuwval in de komende 4 dagen:
Kilometers maken zit er nog steeds niet in, mijn skivakantie naar Ischgl hebben we daarom geannuleerd om later in het seizoen over te doen. Hoe dan ook zijn veel skigebieden, waaronder ook Ischgl, prima geprepareerd, het uitzicht echter is tot aan vandaag niet winters geweest. Komende week zullen veel pistes wel open gaan nu in ieder geval de kou zijn intrede gaat doen
Zodra de temperatuur ook maar even onder 0 schiet wordt in Ischgl gelijk een poging ondernomen om de dalafdaling wit te krijgen. Helaas schoten de temperaturen vanochtend alweer snel boven de 0 graden, komende dagen waarschijnlijk meer geluk. | Gewijzigd: 6 december 2014, 17:22 uur, door Justin
Het is in ieder geval een stuk kouder momenteel met in de dalen temperaturen die veelal rond het vriespunt hangen. Hier en daar wat sneeuwval in de komende dagen, echter vanaf het weekend alweer iets stijgende temperaturen waardoor de dalen weer dooi krijgen. De sneeuwkanonnen doen hier en daar hun werk maar inderdaad is het op veel plaatsen nog erg karig.... Ik heb het overigens vooral over Oostenrijk, Frankrijk volg ik nauwelijks.
Mooi plaatje van Flachau (© Snow Space Flachau) waar werkelijk alle sneeuwkanonnen volle bak staan te sproeien. Met meer dan 200 kanonnen en 5 waterreservoirs met 180.000 m³ water kunnen ze hier in maximaal 120 uur alle pisten besneeuwd krijgen en daarmee noemen ze zichzelf dan ook sneeuwzeker.
Ook in Westendorf doen ze hun best. De lager gelegen skigebieden hebben het helaas nog moeilijk.
Edit: Altijd leuk om foto's te spotten waarin de winter langzaam haar intrede doet. Hoewel de sneeuwkanonnen eigenlijk "kunstsneeuw" genereren, geeft het mij toch altijd een teken van winter in aantocht...
hier een site met allemaal webcams van het sauerland
http://www.checkcams.com/sauercams
Het leek niet veel slechter als vorig jaar te kunnen, ondanks dat vorig jaar juist heel vroeg in het seizoen wél redelijk wat sneeuw is gevallen (eerste week december). Vooralsnog echter is de start van het skiseizoen helaas niet veel beter. Maar wat nog niet is, kan nog komen. En dát die dump eraan komt daar ben ik van overtuigd, de vraag is slechts: wanneer??
Bekijk meer video's van vtmnieuws op nieuws.vtm.be
| Gewijzigd: 16 december 2014, 17:56 uur, door JustinVooruitzichten sneeuwval in de Alpen
Wanneer we het Amerikaans weermodel GFS hanteren, zien we voor de Alpen weinig rooskleurige momenten met betrekking tot serieuze sneeuwval. Op heel wat plaatsen ligt de actuele sneeuwgrens op 1800 tot 2000 meter met weinig neerslagkansen. Op zaterdag zien we een geleidelijke daling van de sneeuwvalgrens richting 600 tot 800 meter. Er is op datzelfde moment ook wat neerslag (doortocht koudefront) voorzien welke voornamelijk als sneeuw zal vallen boven de 1000 meter. Hoeveelheden zijn gering (eerder 2 tot 10 cm).
Meer informatie over de dramatische sneeuwcondities in de Alpen
| Gewijzigd: 20 december 2014, 12:37 uur, door Supercell
Sneeuwval komende 5 dagen:
Bron sneeuwhoogte.nl
Sneeuwval afgelopen 5 dagen:
Bron sneeuwhoogte.nl | Gewijzigd: 26 februari 2015, 12:11 uur, door Justin
Over de betrouwbaarheid van deze weersite kan ik weinig zeggen en volgens mij zijn zij ook een koude uitbijter qua verwachtingen... Dit hoeft van mij ook niet uit te komen. Als weergek vindt ik dit stiekem wel weer spannend...
linkje: http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/16_tagesvorhersage/?id=ATAT30259 | Gewijzigd: 27 februari 2015, 07:05 uur, door Stormjager
Interessant om te volgen inderdaad!
| Gewijzigd: 1 maart 2015, 13:53 uur, door Stormjager