Citaat van just0408, woensdag 17 december 2014, 20:29 uurmooi hoor die nieuwe smiletjes!
welke nieuwe smiletjes?!
Edit stefanv: Even je pagina proberen refreshen Lako (F5 toets).
Ja, maar in het doorzetten wil het nog wel niet lukken. Dat is soms erg jammer
jip ga alvast duimen
Citaat van winter98, woensdag 17 december 2014, 22:00 uur
-afbeelding-
heeft geen uitleg nodig deze pluim wordt met de dag beter
met de dag onzekerder wordt hij.
na de 26e weet dat ding het echt niet meer en gaat hij gewoon historische gegevens plotten.
| Gewijzigd: 17 december 2014, 22:28 uur, door Stefanv
Dat lijkt me niet rvb. Elk lid laat gewoon zijn eigen berekening zien zonder te kijken naar de geschiedenis. Ik vind dat de spreiding nog erg veel mee valt op lange termijn. Vrijwel alle leden zijn het er over eens dat de temperatuur rond kerst naar beneden gaat. Dat lijkt me een goede trend.
Ik zet deze er ook even bij zodat we die de komende dagen weer kunnen gaan vergelijken
| Gewijzigd: 17 december 2014, 22:45 uur, door StefanvVooruitzichten lange termijn
woensdag 24 december tot en met woensdag 31 december
Aanhoudend wisselvallig en 30% kans op temperaturen onder normaal waarbij de neerslag een winters karakter kan krijgen, maar ook 30-40% op het aanhouden van temperaturen boven normaal.
Uitgifte: 17/12/2014 02.34 uur LT
zo kan ik ook het weer voorspellen, maar ik doe dat niet en ik ga ook niet zulke pluimen posten, dat is zinloos.
de voorspelling is : het kan alle kanten op, nou ziet er goed uit , echt wel.
| Gewijzigd: 17 december 2014, 22:49 uur, door rvb| Gewijzigd: 18 december 2014, 03:24 uur, door just0408
EDIT : en nr. 20 sluit af met een gelijkaardige situatie + nog enkele leden met lagere waarden van hPa Hogedruk maar toch dezelfde drukverdeling.
Gewoon om aan ten tonen dat de huidige pluim zeker winterse settings bevat. zeker meer dan 5 a 6 leden gaan voor een standvastig hogedrukblokkade. Idd allemaal ver weg, dat zal altijd blijven , maar is ook de enigste manier van werken met ons 'onvoorspelbaar' weer.
Iemand die trouwens een situatie als deze in de praktijk weet (Met dezelfde hPa Hogedruk?)
| Gewijzigd: 18 december 2014, 04:07 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
- De kans op koud weer is nu 50%, dat is op zich positief, want de kans was gisteren nog 30%.
- Het probleem is dat het hogedrukgebied nog op de verkeerde plaats ligt, zulke wintersituaties zijn meestal minder stabiel, en geven kwakkelweer.
| Gewijzigd: 18 december 2014, 09:20 uur, door kukkie
inderdaad een zeer mooie run van gfs, eerst een stevige groenlandblokkade waardoor we noordstroming krijgen met echte sneeuwkansen. Later schuift het hoog op richting scandinavie en rusland en krijgen we noordooststroming en kansen op sneeuw wanneer zich laagjes afsnoeren die onder ons door trekkenHeb je daar nog een kaartje van?