Het is alleen zo jammer dat het nog zo verweg is en het nog alle kanten op kan. Daarom moeten we ook ons niet te snel rijk rekenen. Maar dit is natuurlijk al een stuk beter dan een paar dagen geleden
Het is alleen zo jammer dat het nog zo verweg is en het nog alle kanten op kan. Daarom moeten we ook ons niet te snel rijk rekenen. Maar dit is natuurlijk al een stuk beter dan een paar dagen geleden
Ja inderdaad. Dat is zo. Maar goed, in deze zachte tijden zoek je alle winterse mogelijkheden op die er te vinden zijn op het web (en die worden op zijn beurt weer op O-O gepost).
Trouwens, je noemt nu dat weerplaza daarvoor gaat, maar dat is gewoon de directe output van de GFS conrol. Aangezien die nogal alleen staat in de pluim (zoals een paar berichten voor die van jou is te zien) is de betrouwbaarheid laag.
Op die lange termijn kun je beter het gemiddelde in de gaten houden, en zelfs die is tamelijk onbetrouwbaar.
Trouwens, je noemt nu dat weerplaza daarvoor gaat, maar dat is gewoon de directe output van de GFS conrol. Aangezien die nogal alleen staat in de pluim (zoals een paar berichten voor die van jou is te zien) is de betrouwbaarheid laag.
Op die lange termijn kun je beter het gemiddelde in de gaten houden, en zelfs die is tamelijk onbetrouwbaar.
Ja ik weet het. Die termijn is helemaal onbetrouwbaar. Vond het gewoon leuk om dat te plaatsen.
Noem je dat nou een stijgende of dalende lijn
helaas laat gfs in deze run de lagedrukgebieden afbuigen naar het noorden voor europa, maar met zo een zuidelijke straalstroom mogen we toch winterweer verwachten lijk mij( al is dat dan afgewisseld met zachtere periode's) | Gewijzigd: 17 december 2014, 17:47 uur, door Jenss
Noem je dat nou een stijgende of dalende lijn Alles op- en aftrekkend kom ik tot de conclusie dat er een kans is van 30-40% op temperaturen van normale waarden...
Het kan natuurlijk nog alle kanten opgaan Met de komende verwachtingen maar alles is al beter dan dat weer wat we nu hebben!
Ook in de nieuwe run van GFS komt het tot sneeuw net na de kerstdagen.
27December:
-afbeelding
Staat er toch al een aantal runs in en komt steeds dichterbij.
Nu nog even naar kestavond verplaatsen en het is helemaal perfect!
-afbeelding-
?? Omdat de rest van Nederland er niet op staat?? (Heerhugowaard inbegrepen!!) | Gewijzigd: 17 december 2014, 20:52 uur, door Stefanv
Dat was het 'niederschlagsart (symbole)' kaartje van 27 december op wetteronline.de. Die had ik uitgesneden tot deze grootte, omdat dat voor dat gebied dan een perfect sneeuwkaartje oplevert! Zo zie je ze niet vaak. Als ik hem niet uitgesneden had, was het geen perfect sneeuwkaartje meer. Vandaar ...
Wilt u zelf eens in de kaarten rondneuzen? Dat kan!
Voor al uw fraaie sneeuwkaartjes - en meer - kunt u terecht bij www.wetteronline.de/profiwetter
| Gewijzigd: 17 december 2014, 20:30 uur, door just0408