Heerlijk, de positieve energie stroomt echt door dit weerforumWat moet hij dan zeggen? Hij kan hier toch moeilijk verkondigen dat er prachtige kaarten zijn, en dat we dik in de vorst komen met een pak sneeuw.
Voor de winterliefhebber, waar dit topic voor is, zijn de kaarten nu werkelijk dramatisch.
Citaat van daan-ajax60
Sterk onderbouwd. Ik denk niet dat dit onderbouwing vereist. Kun jij een tegenargument geven? Nee.
Heerlijk, de positieve energie stroomt echt door dit weerforumWat moet hij dan zeggen? Hij kan hier toch moeilijk verkondigen dat er prachtige kaarten zijn, en dat we dik in de vorst komen met een pak sneeuw.
Voor de winterliefhebber, waar dit topic voor is, zijn de kaarten nu werkelijk dramatisch.
Citaat van daan-ajax60
Sterk onderbouwd. Ik denk niet dat dit onderbouwing vereist. Kun jij een tegenargument geven? Nee.
de HELE winter, dat is nog lang, tot en met maart kan het nog winterweer zijn. Dus nu al zeggen dat het niks wordt heeft wat mij betreft totaal GEEN reden
Het is ook niet makkelijk positief te blijven bij de kaarten die we de laatste tijd te zien krijgen(zeker niet met afgelopen winter in het achterhoofd). Toch laat GFS de laatste paar runs weer een aantal interessante ontwikkelingen zien in de verre toekomst. Deze gaan we in de gaten houden en wie weet wordt het toch nog een mooie winter!
Nog even de GFS pluim van deze avond:
Ik denk niet dat dit onderbouwing vereist. Kun jij een tegenargument geven? Nee.
Ja. Bij de pluimen van verschillende weermodellen kiezen de laatste tijd steeds meer clustertjes met lijntjes voor een kouder weertype tegen het einde van het jaar. Ook lijken de NAO en de AO te dalen (negatief te worden) komende periode, wat positief is voor de kans op winterweer bij ons. Buiten dat duurt de winter nog iets langer dan alleen de komende paar weken. Genoeg tijd dus nog voor een verandering in het weerpatroon voordat het noordelijk halfrond weer te warm wordt voor winterweer.
Citaat van owios, maandag 15 december 2014, 21:40 uur Dat riepen we afgelopen winter ook we hebben tot maart. Het resultaat was ook te zien zoals nu na uit ziet komt het eerste kerst dag met bakken uit de lucht Regen
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Berichten samengevoegd door Stefanv | Gewijzigd: 15 december 2014, 21:42 uur, door Daaanvdb
Ik denk niet dat dit onderbouwing vereist. Kun jij een tegenargument geven? Nee.
Ja. Bij de pluimen van verschillende weermodellen kiezen de laatste tijd steeds meer clustertjes met lijntjes voor een kouder weertype tegen het einde van het jaar. Ook lijken de NAO en de AO te dalen (negatief te worden) komende periode, wat positief is voor de kans op winterweer bij ons. Buiten dat duurt de winter nog iets langer dan alleen de komende paar weken. Genoeg tijd dus nog voor een verandering in het weerpatroon voordat het noordelijk halfrond weer te warm wordt voor winterweer.
Mee eens!!
Januari is nog lang en februari kan er wat van, en maart, die geeft de winter z'n staart!
Ik ben niet zo somber, maar net zoals vele winterliefhebbers, die ook nog werken, hebben we graag de winter in de kerstvakantie of krokusvakantie.
| Gewijzigd: 15 december 2014, 22:05 uur, door Renssie
Citaat van daan-ajax60
Sterk onderbouwd. Ik denk niet dat dit onderbouwing vereist. Kun jij een tegenargument geven? Nee.Iedereen zal wel weten dat ik ab so luut GEEN winterliefhebber ben, ik kijk al uit naar de eerste tekenen van het voorjaar....
Hoor ik vandaag iemand "ja de natuur is van slag je ziet de eerste knoppen al aan de takken". Ja da's logisch. Het mechanisme dat er voor zorgt dat het blad in het najaar afsterft is juist de ontwikkeling van nieuwe knoppen waardoor bestaande bladeren van de sapstroom worden afgesneden..
Maar goed probeer dat maar eens aan iemand uit te leggen... (ik wou het maar gezegd hebben voordat dit hier ergens in een bericht verschijnt.).
Toch wil ik even een lans breken voor de winterliefhebber die nog steeds optimistisch is. Niet dat ik persoonlijk snap dat een koude witte winter vol gladheid, overlast en als ergste ook nog es de natte troep als het warmer wordt samen gaat met "optimisme" maar dat terzijde. Maar het is maar december. Al wie de moeite neem om grafieken en kaarten van langjaarlijkse gemiddelden er op na te slaan ziet dat praktisch de hele maand december nodig is om wat omlaag te gaan.Pas in februari lopen de gemiddelden weer op. Dat maart nog een wintermaand zou zijn, da's wat overdreven, het KAN winters, soms zeer winters, zijn maar dat het voorjaar er aan komt merk je net zo makkelijk eind februari al. Kortom, de winter afschrijven kun je pas eind januari, begin februari aan gaan denken... Net zo min als dat je na een koude witte december al kunt zggen dat het "winter"is. Winter in december, dat zijn vaak winterprikken en allerminst een indicatie dat het de rets van de winter ook zo is.
Tot slot, woor wie nog denkt dat een winter pas een winter is als het heel lang heel koud is:
De langjarige gemiddelde minimumtemperaturen geven geen aanleiding voor dat idee.
| Gewijzigd: 15 december 2014, 22:31 uur, door jcroon
Regen hoort met mate te vallen... Maar wat mij betreft inderdaad even in wat mindere mate
Nu nog 2 dagen eerder graag. Trouwens met 27 dec. ben ik ook tevreden Die kaart ziet er prachtig uit! Jammer dat het nog ver weg is we kunnen wel wat winterse neerslag/winters weer gebruiken na al die deprimerende regen.