-afbeelding-
Beetje te warm nog. Maar goed voor sneeuwbuien als er ijskoude lucht komt uit het noordwesten.
-afbeelding-
Beetje te warm nog. Maar goed voor sneeuwbuien als er ijskoude lucht komt uit het noordwesten.
Water is nog idd te warm voor een lekkere sneeuwpot! Zowel op de Noordzee als op de Oostzee....
Van 15/12 07u tot 15/12 15u : Morgenvoormiddag trekt er een zwakke regenzone van west naar oost over het land. Ten zuiden van Samber en Maas zal het in de voormiddag nog vriezen en is er gevaar voor aanvriezende regen en gladde wegen.
Probeerde te zoeken naar een kaartje/pluim waar dat opstond maar kan niets vinden?
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
De pluim voor diegene die hem nog niet gezien hebben...het gemiddeld daalt wel vanaf het weekend, maar winterweer lijkt er deze maand niet meer in te zitten. Het lijkt weer het zelfde liedje als vorige winter.
Berichten samengevoegd door Stefanv
De hoogste maximumtemeratuur ooit gemeten was in 1987 met 14.7 °C. De hoogste minimumtemperatuur was in 1965 met 11.2 °C.
Ook de NAO gaat richting de 0 of zelfs eronder. Als de NAO index positief is (zoals dat op dit moment het geval is) dan ligt er meestal een lagedrukgebied boven of rondom IJsland en is er een krachtig Azorenhoog actief. Hierdoor krijgen wij meestal westelijke winden. Op het moment dat de NAO index negatief wordt hebben wij meestal minder westelijke winden doordat er dan een hogedrukgebied boven of rondom IJsland ligt en/of het Azorenhoog van zijn plek af is. Dit heeft als gevolg dat er in Nederland meestal meer oostelijke winden staan (hoeft niet altijd!).
Pluim op LT begint ook te verbeteren. We moeten de situatie voor de komende tijd dus goed in de gaten houden!
| Gewijzigd: 15 december 2014, 14:33 uur, door Roel
Windkracht 11 op de Noordzee uit de gevaarlijke noord-noordwestelijke richting.
Duurt weliswaar nog even en zal ook nog wel veranderen..maar toch.
Ik zie het niet. Kun je er voortaan bij zetten welke run en welk model?
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
Even de bron erbij gezet;)
http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/?tau=168®io=eu&element=slp
| Gewijzigd: 15 december 2014, 16:07 uur, door pkd19
Probeerde te zoeken naar een kaartje/pluim waar dat opstond maar kan niets vinden?
Tja zo snel het op MeteoGroup stond, zo snel hebben ze het er ook alweer vanaf gehaald. Was ook weer te mooi om waar te zijn helaas.
Ik ben benieuwd.
Even de bron erbij gezet;)
http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/?tau=168®io=eu&element=slp
Tja, dat is een flinke storm
TJA dat KAN een mooie stormpje WORDEN volgens mij
TJA dat KAN een mooie stormpje WORDEN volgens mij
Volgens de modellen blijft het onstuimig. Volgens mij moeten we ook nog wat herfst inhalen voordat de winter kan beginnen.