Vanavond en vannacht blijft het wisselvallig met soms opklaringen maar vooral in het westen en aan de kust ook nog winterse buien.
Een aantal reacties zijn hierheen verplaatst.
EDIT: Alweer mooi wit op Mont Rigi | Gewijzigd: 8 december 2014, 17:13 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
EDIT: Alweer mooi wit op Mont Rigi
ik hoop het, daarna komen er waarschijnlijk enkele opklaringen en kan het wat afkoelen, die pluk met neerslag boven de noordzee helemaal linksboven bij buienradar lijkt op ons af te komen, misschien dat dat wel sneeuw kan opleveren vannacht als de temp wat lager wordt door opklaringen. het is ook een groot gebied dus er kan lang aan een stuk neerslag vallen
Gewoon de windrichting. Deze zegt voor mij veel over de huidige modelvoorspelling voor de komende twee weken: Komende nacht draait de wind wat meer noordwest, waarna hij terugvalt op een dunne band tussen Zuid en West. Ondanks het feit dat de runs meer uiteen gaan liggen na midden december vallen de meeste runs nog steeds in die Z-W-band (let, behoudens echt wanhopig, maar niet op die flippende controlerun). Ik weet dat dit niet de enigste parameter is in het geheel, maar stevig winterweer gaat daar niet echt achter schuil, me dunkt...
Ik hoop dat we iets anders te zien krijgen in de komende runs voor het tweede deel van december...
Zet 'm op ECMWF, ge kunt echt wel beter!
| Gewijzigd: 8 december 2014, 17:54 uur, door continuousminer
Hier is het kaartje dat je volgens mij bedoelt !
(afbeelding)
Bijna heel Belgie? net iets minder als de helft , maar ik ben er wel bij!
(afbeelding)
vreemd wel, er is nergens iets van kou te bekennen in de verwachtingen toch
(afbeelding)
vreemd wel, er is nergens iets van kou te bekennen in de verwachtingen toch
het is al enkele dagen af te lezen op de pluim dat het in het weekend kouder wordt. Als er dan langdurig neerslag valt en de wind even naar de oosthoek draait kan er zo sneeuw vallen
Hopelijk he! Dit keer is het geen onweer dus wie weet wat meer geluk Dit jaar was alleszinds al wat beter dus wie weet zet het ook door met de winterse buitjes
EDIT: je ziet nu op KMI radar dat het samen klontert tot een groot neerslaggebied. Kan leuk worden bij afkoeling door de neerslag die valt + nog eens de lage grondtemps en de 2m temps die zakken. Zou op zen minst wel wat natte sneeuw moeten bijzitten, mits het wel wat heviger door regent. | Gewijzigd: 8 december 2014, 20:28 uur, door thunderstorms_4ever
Hopelijk he! Dit keer is het geen onweer dus wie weet wat meer geluk Dit jaar was alleszinds al wat beter dus wie weet zet het ook door met de winterse buitjes
EDIT: je ziet nu op KMI radar dat het samen klontert tot een groot neerslaggebied. Kan leuk worden bij afkoeling door de neerslag die valt + nog eens de lage grondtemps en de 2m temps die zakken. Zou op zen minst wel wat natte sneeuw moeten bijzitten, mits het wel wat heviger door regent.
dat is dus de reden dat ik NW stroming zo leuk vind, er is altijd kans op een verrassing
Kan idd positief uitpakken Momenteel laat buienradar wat natte sneeuw zien in Z-NL, al zijn dat vrij kleine buitjes dus is zeer lokaal. Momenteel temp hier ong. nog 1.5 gr. Bij neerslagafkoeling miss nog een halve graad naar beneden, moet dus te doen zijn