Zie het ook net! Interessante setting. WC lijkt er volledig uit te gaan!
de gfs pluim van vanmiddag was ook al wat kouder, ik ben benieuwd naar de pluim vanavond en of ec meegaat
Toch wel opvallend dit. UKMO heeft ook wel wat weg van GFS. Jammer dat het model maar tot 144u gaat.
Zie het ook net! Interessante setting. WC lijkt er volledig uit te gaan!
de gfs pluim van vanmiddag was ook al wat kouder, ik ben benieuwd naar de pluim vanavond en of ec meegaat
Toch wel opvallend dit. UKMO heeft ook wel wat weg van GFS. Jammer dat het model maar tot 144u gaat.
op LT valt de blokkade helaas weg en krijgen we te maken met zuidstroming, maar toch leuk dat het ineens op de kaarten verschijnt, de LT verandert toch nog 100 keer
een prima pluim van gfs,vooral op korte termijn kouder geworden met van maandag tot donderdag temps rond of onder 4 graden.
Dan lijkt het even zachter te worden en in het weekend terug kouder? er is erg veel onzekerheid maar de koude leden zijn toch met meer
de pluim voor het zuidoosten komt amper boven de 2 graden uit!!! | Gewijzigd: 5 december 2014, 20:28 uur, door Jenss
Helemaal mee eens.
Op een verdwaalde vlok na, zie ik tot zeker midden december geen vlokkenweer op de modellen. Ook in de Ardennen is het niet zo denderend, al lijkt de kans daar groter op tijdelijk eens wat sneeuwvlokken.
Wind slingert steeds rond W-ZW. Vanaf midden december lopen de runs meer uiteen en is het koffiedik kijken. Veel runs (EU en USA) lijken voor meer van hetzelfde te gaan, maar er zijn ook een paar rebellen die voor meer afkoeling gaan. Ik volg dus nu vooral die langere termijn na midden december. Hopen op beterschap, en de winter is ook nog maar juist begonnen; we hebben nog veel tijd...
Helemaal mee eens.
Op een verdwaalde vlok na, zie ik tot zeker midden december geen vlokkenweer op de modellen. Ook in de Ardennen is het niet zo denderend, al lijkt de kans daar groter op tijdelijk eens wat sneeuwvlokken.
Wind slingert steeds rond W-ZW. Vanaf midden december lopen de runs meer uiteen en is het koffiedik kijken. Veel runs (EU en USA) lijken voor meer van hetzelfde te gaan, maar er zijn ook een paar rebellen die voor meer afkoeling gaan. Ik volg dus nu vooral die langere termijn na midden december. Hopen op beterschap, en de winter is ook nog maar juist begonnen; we hebben nog veel tijd... ik denk dat de hoge venen wel serieus wat sneeuw kan verwachten enkel woensdag lijkt het daar even te gaan regenen .
Donderdag is nu ook kouder met kansen op winterse buien
de temp zakt trouwens wel heel snel daar in het noordoosten, ook opvallend de temp op terschellingen: 0.2 graden | Gewijzigd: 6 december 2014, 18:10 uur, door Jenss
het zal wel wat kouder worden dan ze aangeven, in engeland was het vanmorgen trouwens in de lucht die wij nu hebben - 7 op een plaats
Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat dat hier ook zo zal zijn, maar ik vond het toch extreem, vanmorgen -7, vanmiddag 6 en nu weer 0
Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat dat hier ook zo zal zijn, maar ik vond het toch extreem, vanmorgen -7, vanmiddag 6 en nu weer 0 In de loop van de nacht trekt de wind helaas aan, het is afwachten wanneer dat gebeurt, als dat nog een paar uur duurt kan het best koud worden
| Gewijzigd: 6 december 2014, 19:06 uur, door kukkie