www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Vorst+in+Vlissingen/2122
-afbeelding-
Gelukkig gaat dat nog vaak veranderen op die termijn. Dat we de vorst na het weekend even kwijt zijn is helaas wel vrij zeker. We moeten weer lichtpuntjes gaan zoeken in de kaarten. | Gewijzigd: 3 december 2014, 18:21 uur, door Stefanv
Het is geen geklaag, We moeten hier wel realistisch blijven, en hoe jammer ik het zelf ook vind, het is nou eenmaal de realiteit dat we een west- tot zuidwesterwind gaan krijgen. Pas op de hele lange termijn zie ik zelf wat hoopvolle dingen, maar dat is nog te ver weg om van enige waarde te zijn. Zolang dat hogedrukgebied boven de Azoren blijft liggen, blijven de lagedrukgebieden onze kant op te komen.
Vind het trouwens helemaal niet erg dat het dit weekend weer wat warmer gaat worden, aan die ijskoude oostenwind kan ik niet echt wennen. Liever gewoon vorst zonder die wind met wat sneeuw
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
alleen een zuidwester zegt niet alles... jullie moeten dit stukje maar even lezen dat deze zuidwester misschien wel niet onze voorkeur geniet maar hij is allersinds geen doodssteek voor het winterweer...
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41721/winter-discussie-2014-2015-deel-1/443377/#message443401
Later op de avond meer...( mits ik niet in slaap val )
| Gewijzigd: 3 december 2014, 20:36 uur, door pluto 1998
aantal supercell's : 0
aantal buienlijnen : 0
aantal MCS : 2
aantal single cell/Multi cell : 8
De jet zou een trog kunnen vormen (hoewel op dinsdag Nederland nét ana de verkeerde kant...)
Maar je kunt op de 850hPa kaarten wel zien dat de Laagjes boven IJsland een poging wagen richting zuiden. Hierdoor kan het hoog boven Groenland toch behoorlijk wat koude onze kant op sturen. N/NW stroming si over het algemeen nat... dus miniem sneeuwkansje??
Jet 1:
Jet 2:
Jet 3:
Jet 4:
Jet 5:
en dan de druk met mogelijke neerslag op maandagnacht:
Het zal er om spannen.
Het is tevens ook nog maar de vraag of de bovenlucht genoeg is afgekoeld. But who cares, de eerste sneeuw is al gevallen, de eerste ijsdag is ook al een feit, de winter is nog maar 3 dagen aan de gang. We hebben nog alle tijd van de wereld | Gewijzigd: 3 december 2014, 21:34 uur, door Ossekop