Hier het hele artikel: http://nieuws.weeronline.nl/nederlanders-verdeelt-winterwens/
In 2050 nog 2 procent kans op Elfstedentocht
Nederland volgt op het uur het weerbericht en de media kan het bijna nergens anders meer over hebben als de strenge winter is aangebroken: is er kans op een Elfstedentocht? De meteorologen van weeronline.nl zochten uit hoe groot de kans is op de Tocht der Tochten.
De kans wordt elke 10 jaar kleiner, maar statistisch gezien kan er toch nog een Elfstedentocht komen. De vereiste: een minimale ijsdikte van 15 centimeter over het gehele traject van bijna 200 kilometer. Met de oplopende wintertemperatuur wordt de kans elk decennium iets kleiner. Desondanks is het statistisch nog goed mogelijk dat er deze eeuw nog een tocht georganiseerd zal worden. Momenteel is de kans op Elfstedentocht 15 procent per jaar, maar de kans neemt gestaag af naar 2 procent in 2050. | Gewijzigd: 3 december 2014, 11:10 uur, door Peter-Paul
In Venray hoogstwaarschijnlijk wel.
In het noordoosten waarschijnlijk net niet.
Temperaturen dalen vaak nog 's ochtends, en dat kan soms wel doorzetten tot aan het einde van de ochtend, vooral met de bewolking.
Ik heb het gevoel dat we hier toch een ijsdag gaan pakken. Ook gezien de neerslag die voor Limburg onderweg is.
Kijk vorige pagina naar de kaartjes van Harmonie( kaartjes met vooral Blauw ) Zij verwachtte een ijsdag vandaag in een groot deel van de Benelux, ziet er momenteel iig niet slecht uit!
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Zondag trekt een actievere storing door het land van west naar oost. In Hoog-België verwachten we de neerslag in de namiddag en al naar gelang de timing, neemt de neerslag een winters karakter aan. Het blijft sneeuwen tijdens de nacht en maandagochtend kan er een sneeuwlaag van 10 cm liggen plaatselijk in de Ardennen
Wederom zie ik hier helaas niks of niks gezien. Maar ja heb natuurlijk gister al de eerste serieuzere sneeuw mee gemaakt in mijn eigen Limmburg