de rode streepjes is ijzel, de oranje streepjes korrelsneeuw en de witte streepjes sneeuw
Sneeuwballen gooien en sneeuwpoppen maken!!! ⛄⛄⛄❄❄❄
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Terwijl duidelijk te zien is dat we op een westcirculatie afstevenen
Hoe serieus moeten we gem trouwens nemen?
mvg
een WC hoeft ook niet perse slecht te zijn , een echte WC heeft afwisselend warme en koude periodes , en in die koude periodes is er altijd kans op winterse buien.
Mensen denken vaak dat een WC altijd slecht is maar wat ze dan eigenlijk bedoelen is een zuidwestcirculatie, zoals we vorig jaar heel de tijd gehad hebben, dat is veel erger dan een pure westcirculatie, soms zelfs een noordwestcirculatie.
Ik denk trouwens ook niet dat deze westcirculatie lang stand zal houden, er zijn pogingen om hogedruk richting richting groenland te krijgen
EC komt trouwens met licht sneeuwval voor morgen, spijtig genoeg trekt het hevigste over het zuiden van belgie en vooral midden frankrijk, daar passeert een klein koudeputje waardoor de 850 hpa temp daar daalt to -7!!! Met heel veel geluk zou dat koudeputje misschien kunnen afwijken naar het noorden en dan hebben wij ook wat serieuzere sneeuwval
| Gewijzigd: 1 december 2014, 19:41 uur, door Jenss
Terwijl duidelijk te zien is dat we op een westcirculatie afstevenen
Hoe serieus moeten we gem trouwens nemen?
mvg
een WC hoeft ook niet perse slecht te zijn , een echte WC heeft afwisselend warme en koude periodes , en in die koude periodes is er altijd kans op winterse buien.
Mensen denken vaak dat een WC altijd slecht is maar wat ze dan eigenlijk bedoelen is een zuidwestcirculatie, zoals we vorig jaar heel de tijd gehad hebben, dat is veel erger dan een pure westcirculatie, soms zelfs een noordwestcirculatie.
Ik denk trouwens ook niet dat deze westcirculatie lang stand zal houden, er zijn pogingen om hogedruk richting richting groenland te krijgen
EC komt trouwens met licht sneeuwval voor morgen, spijtig genoeg trekt het hevigste over het zuiden van belgie en vooral midden frankrijk, daar passeert een klein koudeputje waardoor de 850 hpa temp daar daalt to -7!!! Met heel veel geluk zou dat koudeputje misschien kunnen afwijken naar het noorden en dan hebben wij ook wat serieuzere sneeuwval
Laten we dan eindelijk een keer dat geluk hebben
Ik hoop dat de vorst morgenvroeg ook belgie bereikt heeft.
ik hoop het voor jullie, hier vriest het al
Ik weet niet meer precies qua kaarten hoe de situatie was weet wel dat we toen in Limburg wekenlang een gesloten sneeuwdek hadden van +/- 15 cm. Zo'n sneeuwdek is weer eens meer dan welkom. Dus ik blijf hopen.
Ach ... deze winterprik hebben we alvast in de broekzak! | Gewijzigd: 1 december 2014, 21:17 uur, door just0408