Nu maar hopen dat t daar wel goed afloopt.
Er waren nog kanzen voor de hele nacht, en toen trok knmi hun waarschuwing in, maar, die dag erna was er ook nog kans, in ieder geval voor een flinke bak water, en dat heeft ook wel wat. En ja hoor, geen klap onweer gehoord geen bliksem gezien en het is bijna de hele dag droog geweest.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Eerst natuurlijk qua de onweer. NIET gezien/gehoord. JAMMER. Liep er een hele week op te wachten. Dacht als ik zolang me kapot moet zweten, alles moet tegenzitten, moet er toch wel IETS mee gaan zitten deze week. De luchten zagen er boeiend uit, de broeierigheid nam toe en er kwam zelfs n behoorlijke bui aan op buienradar. Maar onweer is er nooit van gekomen. Meest bizarre was wel dat toen t regende, er geen buienradar was die aangaf dat t aan t regenen was. En toen t droog was er een enorme rode pit boven Gouda of net naast Gouda hing. Bedoel, volgens mij is die website dus totaal niet betrouwbaar meer. Want dit is al de 100ste keer in n maand tijd dat ze t me flikken. (Oke miss overdreven, maar wel HEEL vaak).
En dan toch even off-topic. De televisie. Weet niet of anderen t ook zo irritant vinden. Maar ken je dat. Zit je de HELE week er na uit te kijken, na een programma. In dit geval zou er op zaterdagavond rond 8 uur cabaret komen (BEN ER DOL OP). Hele week reclames voor die cabaret. In alle gidsen stond t. Was t 8 uur. En wat kwam er, de Jongens tegen de meisjes. Weet niet eens zeker of t een nieuwe of oude episode was. Weet wel dat ik even heel boos werd. En nog verbaast ging kijken ook. Want overal stond nog steeds dat cabaretprogramma. Ik snap er serieus helemaal niks meer van. (Goede nieuws is wel dat ik zondagavond vervolgens heb kunnen genieten van Claudia de Breij op HumorTV24, echt wat een geniale voorstelling was dat, en nog van 5 jaar oud zo hedendaags xD). Maar goed, maandag avond begon t alweer. Zou CSI nieuwe episode komen, seizoen was pas net begonnen enzo. En boem weer herhalingen.
Om niet eens te spreken om de internetproblemen die ik al 11 maanden heb. En de extreme vermoeidheid al 6 maanden.
Nu maar hopen dat al die weersite's zaterdag wel goed aangeven.
Gisteravond dacht ik even toen me zusje zei "de maan is mooi" om de maan te fotograferen. Dus camera pakken en naar haar kamer, want vanaf mijn kamer valt helemaal niks te zien van de maan. Alles, maar dan ook echt ALLES uitgeprobeerd, maar geen 1 goede/scherpe foto van de maan (70D dus slechtste aankoop van me leven klaarblijkelijk). Kijk ik na buiten, zie ik absurd veel flitsen. Denkende net zoals verleden keer toen ik ook veel flitsen zag toen er een meteorietenzwerm Nederland aandeed, dat t dus vallende sterren zijn. Kijk ik na buiten. En ineens zie ik in me rechterhoek een zeer snel, klein, vallend object, binnen 1 luttele seconde is die verdwenen. En na een tijdje begint mijn gevoel gewoon te zeggen, na voren toe...Omdat daar meer activiteit is. Kom ik op me kamer. Zie ik ineens een flits Gewoon in de vorm van. Enorm fel licht en in het midden die bliksemschicht (best bizar, vroeger zag ik zoiets ook als ik de zon in keek, eerst alleen fel licht, maar als je wat geconcentreerder keek zie je ook gewoon de zon zelf). En dacht ik. Na buiten, want wie weet kan ik daar meer zien. Ren ik na mijn plekje toe. Nog iets van 3 flitsen gezien, behoorlijk felle/grote flitsen, 2 geprobeerd vast te leggen, maar net te laat, alleen hele felle luchten dus, geen bliksemschicht. Is t uit t niks ineens voorbij. Gewoon NIKS meer.
En dan word je vandaag met 0.0 energie wakker. Lees je dat een hele goede acteur is overleden.
Gaat lekker zo.
slapeloze nachten omdat t over 10 dagen aan de grond 1gr kan vriezen doe mij maar gelijk n sneeuwdump huizenhoog van 2 mt dat we letterlijk begraven worden
onder de sneeuw en de volgende dag aprupte dooi dan zijn we er gelijk vanaf.
De winters zijn hier waardeloos en duren ong n half jaar en heb je nog niks bh dat ik mn botten breek over 2 millimeter sneeuw
slapeloze nachten omdat t over 10 dagen aan de grond 1gr kan vriezen doe mij maar gelijk n sneeuwdump huizenhoog van 2 mt dat we letterlijk begraven worden
onder de sneeuw en de volgende dag aprupte dooi dan zijn we er gelijk vanaf.
De winters zijn hier waardeloos en duren ong n half jaar en heb je nog niks bh dat ik mn botten breek over 2 millimeter sneeuw
In NL moet je genieten van elk winters moment omdat de winters hier bagger zijn. Dit geldt ook voor <1cm sneeuw. Dus ik begrijp dat heel NL in rep en roer is. Een stevige sneeuwrijke winter is zeldzaam in ons ukkie landje.
Al kan t ook ineens gebeuren dat t weer COMPLEET omslaat en we een ijstijd zullen zien.
Word tijd dat die vulkaan in t noorden van Nederland of Zuidwesten van Duitsland z'n werk gaan doen. Dan kunnen we pas echt sneeuw zien xD (Al moeten we wel eerst door een stevige laag as).
Ik klaag vooral nu dat de zon net te vroeg onder gaat, ben pas vrij als de zon onder is gegaan xD
.HEB N WINTERVOORSPELLING.HELE WINTER ROND 5 GR,GEEN STORM GEEN SNEEUWDUMP,GEEN KOUDE GOLF,SOMBER,MIEZERIG,KORTOM,DOKTERS EN PSICHIATERS KUNNEN WEER RIJK WORDEN DOOR VERKOOP VAN ANTI DEPRESSIVA
Eind november en dec winter? gewoon zeker 3a4 gr overdag en +1 snachts en misschien wel,,,,,,,,, rrrroffffffelllll wel unnne unnne rrrrrrrofffellll,,,,,,,SPANNEND jongens kunnen jullie vanacht nog wel slapen,het wordt angstaanjagend spannend,RRRRRRRRRRRRRRRROOOOOFFFFFFFFFFFFFFFFFELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL,klotsende oksels klamme handen stijf van winteradrinaline,misschien wel