klopt, hier ook nog steeds zomerse temperatuur, de wind is ook echt warm merk ik...
- April 2015: Tornado's, zwaar onweer en hevige regenval in Texas
- Augustus 2015: Prachtige, intense onweersmaand
Ik heb het ook nog benauwd. Maar zoals de rtl weerman al zei, dit levert nog geen verkoeling op. Dat zou pas morgen komen.
Weerlicht
Onweer zonder donder. Dit verschijnsel wordt veroorzaakt door de bliksem. Het onweer is in dit geval echter zo ver verwijderd dat het geluid niet hoorbaar en de eigenlijke bliksemstraal niet zichtbaar is. Er is uitsluitend een oplichtende wolk op grote afstand te zien. Metingen hebben uitgewezen dat donder in het algemeen niet meer hoorbaar is als het onweer ca. 25 km of meer van de waarnemer verwijderd is. In onze omgeving is die afstand, vanwege het altijd aanwezige achtergrondlawaai, slechts ongeveer 10 km.
Het is dus nog op afstand. Een snel rondje kan haha! | Gewijzigd: 13 augustus 2015, 23:41 uur, door Stefanv
Onweer zonder donder. Dit verschijnsel wordt veroorzaakt door de bliksem. Het onweer is in dit geval echter zo ver verwijderd dat het geluid niet hoorbaar en de eigenlijke bliksemstraal niet zichtbaar is. Er is uitsluitend een oplichtende wolk op grote afstand te zien. Metingen hebben uitgewezen dat donder in het algemeen niet meer hoorbaar is als het onweer ca. 25 km of meer van de waarnemer verwijderd is. In onze omgeving is die afstand, vanwege het altijd aanwezige achtergrondlawaai, slechts ongeveer 10 km.
Het is dus nog op afstand. Een snel rondje kan haha!
Thank you! | Gewijzigd: 13 augustus 2015, 23:55 uur, door Sven
De flitsen reiken behoorlijk ver! Ik woon bij de rode stip(cirkel) in zuid-oost Zeeland en zie ze ook! Je ziet waarschijnlijk de flitsen boven Utrecht/Gelderland.
| Gewijzigd: 14 augustus 2015, 01:50 uur, door Stefanv
Ik denk dat je naar de bui in Duitsland aan gaapt als je deze huidige kaart bekijkt: www.lightningmaps.org/realtime Komt hard op gang trouwens! | Gewijzigd: 14 augustus 2015, 01:47 uur, door Erwin de Vries
Ostgewitter en het komt deze kant op ik woon in loenen en zie het in het oosten constant flitsen
Ostgewitter en het komt deze kant op ik woon in loenen en zie het in het oosten constant flitsen
Ik zie zie hier ook zeer goed vanuit drenthe...Cmonnnn.
Zit wel een shelf op ongetwijfeld op zon lijn wel mischien straks dat je hem kan zien met oplichten door de bliksem...maar rolwolk en 2 al helemaal niet