groot deel heeft nu wel onweer vandaag of schampschoten. Hiernog niks. Alleen vanmiddag wat rommels en flitsen in de verte
groot deel heeft nu wel onweer vandaag of schampschoten. Hiernog niks. Alleen vanmiddag wat rommels en flitsen in de verte
Overal ontstaat wat, grote delen hebben onweer, alleen zitten wij zo te zien weer in het verdomhoekje. Ook al zou het hier twee weken tropisch zijn, hier hoef je eigenlijk niets te verwachten. | Gewijzigd: 2 juli 2015, 21:22 uur, door bliksemdenhaag
Wat mij opvalt is dat er veel onweer is aan de oostkant van brabant en of de weskant maar door het midden waar wij zitten,vaak niet. Nu moet ik zeggen dat ik toch weer het een en ander heb gezien vandaag en nog steeds maar het is het allemaal net niet. De laatste echte onweer was eind mei dit jaar.
Wat mij opvalt is dat er veel onweer is aan de oostkant van brabant en of de weskant maar door het midden waar wij zitten,vaak niet. Nu moet ik zeggen dat ik toch weer het een en ander heb gezien vandaag en nog steeds maar het is het allemaal net niet. De laatste echte onweer was eind mei dit jaar.
Mijn laatste onweer was 26 mei 2009
Smoke
weather without storms is no weather at all.
Overal ontstaat wat, grote delen hebben onweer, alleen zitten wij zo te zien weer in het verdomhoekje. Ook al zou het hier twee weken tropisch zijn, hier hoef je eigenlijk niets te verwachten. Helemaal mee eens.
Omdat humor bij deze even in paint.
EDIT ook hier zie je de driehoek goed terug.
| Gewijzigd: 2 juli 2015, 22:23 uur, door GateKeeper
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
Mijn laatste onweer was 26 mei 2009
Smoke
Als onweerfanaat wil je dus echt niet in haarlem zitten. Jullie hebben helemaal pech.
Smoke
Het gat van Haarlem heeft vandaag ook weer zijn werk gedaan, precies 1 mm regen | Gewijzigd: 2 juli 2015, 22:53 uur, door Justin
Smoke
Het is altijd moeilijk te bepalen waar de buien precies komen anders zou je es ergens heen kunnen rijden. Ikzelf woon in een wat je noemt stad maar ook vlakbij een polder gebied waardoor ik kilometers ver kan kijken. En eerlijk gezegd heb ik liever onweer net langs me dan over me heen omdat ik dan veel beter zicht heb en alles beter kan filmen. Ik film alles. Helaas waren de buien net te oostelijk van me waardoor ik niet veel heb kunnen zien.
Ohw, bijzonder. Hier in Dordrecht de hele dag al niets anders dan onweer, hagel en windstoten.... Zal wel aan dat stuk water er tussen liggen...
Ja, geen onweer. Want ik had pech vanavond. De eerste bui waarop ik af ging, hing rond Schoonhoven. Dus ik dacht, die kon wel over Haastrecht heen, mijn plek bij Haastrecht gezocht. En werd gelijk begroet door een zeer felle flits. Auto geparkeerd en staan wachten. Maar zoals gewoonlijk doofde de bui weer uit. Extreem teleurgesteld, maar goed, er was nog de zonsondergang, dus ik had tenminste nog wat te doen. En dit was een goede keuze, al had ik misschien wel m'n locatie moeten wijzigen. Want er kwam wel onweer, heel veel zelfs, zeg maar absurd veel. Alleen, volgens Lightningmaps hing al dat onweer boven Utrecht/Nijmegen en die regionen. Dus alles was ver weg, al zag je de flitsen gewoon dichtbij en hoorde je zelfs gerommel redelijk snel. Wat me wel opviel is dat de lucht n beetje oranje werd, er n soort van shelf kwam, er een golfbeweging zichtbaar was. En ga zo maar door. Uren heb ik er gestaan. Veel flitsen gezien. Maar geen 1 goede onweer foto. Tot ik t zat was en m'n plek ging verplaatsen.
Heb wel gek onweer gezien. Van 3 flitsen op 3 plekken in mijn zichtbeeld, van 2 flitsen naast elkaar, tot een flits die maar bleef inslaan op 1 plaats. En oh nog eentje die wel erg lang duurde.
Bizarste was dat ik een foto maakte van een felle flits. En de camera m gewoon niet had. Hij duurde redelijk lang, de foto had ik gemaakt voor de flits voorbij was. Maar toch, geen flits. Wel de rest van de lucht, niet over/onderbelicht. Maar geen flits. Echt super weird.
Kan iemand me btw uitleggen waarom de flitsen ROOD/ORANJE waren?
Tada
Slechte tot hele slechte foto's, maar toch wat
1.
2,.
3.
4.