Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
gaat 't veul kosten. Wellicht dat de mensen in de Ardennen alvast de eerste sneeuw in pre-winterseizoen te pakken krijgen. Graag foto's.
Van een heerlijke nazomerse periode naar kou (naar onze normen toch) en zelfs de eerste sneeuw 14 dagen vroeger dan "normaal".
Ik kijk uit naar de eerste najaarsstorm maar die laat zich (nog?) niet zien.
Misschien volgende week wel harder wind. Maar ik denk dat het geen najaarstorm word
Vrees dat je gelijk hebt, de modellen geven op korte termijn weinig sjoege. Wisselvallig weer en verderop in de week komen we onder invloed van lagedruk uit het noordwesten.
De jetstream (polarjet) geeft wat gas maar slaat weer af..
We zullen moeten gaan afwachten vrees ik... Voor nu saai...:(. (Gok wel dat de alpen sneeuw gaan krijgen, maar daar zal Johan zeker een goed antwoord opmhebben . ) | Gewijzigd: 19 oktober 2015, 00:21 uur, door Callie-P
Edit Callie-p : om niet in een chat post te landen even zo. Nee de winter gaat niet nu al stuk.. dat concluderen we pas in maart
Het is alleen voor de komende week even rustig.. meer niet.. | Gewijzigd: 19 oktober 2015, 12:37 uur, door Callie-P
Koudste midden oktober sinds 1992
De afgelopen dagen waren de koudste oktoberdagen sinds 1992. Volgens Weeronline was het tussen 11 en 20 oktober 7 graden, tegen 10,6 graden normaal.Sinds het begin van de officiële metingen in 1901 was het midden oktober maar vijf keer kouder. In 1905, 1919, 1952, 1973 en 1974, zegt Weerplaza.
Vorig jaar was oktober met gemiddeld 13,4 graden juist een van de zachtste oktobermaanden. De hoogste temperatuur werd toen op 18 oktober gemeten in het Limburgse Ell, met 24,3 graden.
De herfst tot nu toe is de koudste sinds 1996 met een gemiddelde temperatuur van 11,9 graden tegen een langjarig gemiddelde van 13,4 graden.
Bron: http://nos.nl/artikel/2064082-koudste-midden-oktober-sinds-1992.html
Joepie, een uurtje extra slapen dus!
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
24 oktober 2003
foto:www.weer.nl | Gewijzigd: 26 oktober 2015, 15:10 uur, door Joyce.s
Ach, die hadden we nog niet gehad.. die 'nazomer'. Het was veelal veel te koud en de laatste periode erg nat. Dus ik geniet nog even van deze temperaturen (en de lage gas rekening) als je het niet erg vind. Winter heeft zijn charmes maar in Nederland betrap ik haar altijd weer op tegenvallers zoals bruine smerige drek dat een paar uur blijft liggen en dan wegsmelt omdat de temperatuur net boven het vriespunt uit komt. Vreselijk snijdend koud om in te fietsen maar te warm om er plezier van te hebben.
We hebben nu een half jaar kou voor de boeg dus die twintig graden is wat mij betreft een toetje dat we nog te goed hadden.
Ik vind dit ook geweldig weer hoor. Lekker gewandeld en foto's gemaakt. Genieten!! Laar maar tot de kerst duren en dan .....een koudegolf of 2, 3
Hier is het wel degelijk +18 gr. geworden met een stralende zon, niet overal zo slecht dus
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1